PARTNERZY PORTALU partner portalu partner portalu partner portalu partner portalu

Nieetyczny jak szef w czasie pandemii. Poznaj wyniki najnowszego badania EY

Pandemia COVID-19 negatywnie wpłynęła na nasze poczucie moralności. Jak wynika ze "Światowego Badania Uczciwości w Biznesie 2020" przeprowadzonego przez firmę doradczą EY, aż 90 proc. ankietowanych przyznało, że pandemia COVID-19 i związany z nią kryzys gospodarczy utrudniają prowadzenie przedsiębiorstwa w sposób etyczny. Utrzymanie  standardów uczciwości stanowi więc coraz większe wyzwanie...

  • Autor:KDS
  • 25 cze 2020 22:44
Nieetyczny jak szef w czasie pandemii. Poznaj wyniki najnowszego badania EY
Kadra kierownicza jest skłonna do działań nieetycznych czterokrotnie częściej niż szeregowi pracownicy. (fot. Tumisu z Pixabay)
REKLAMA
  • Firma doradcza EY opublikowała wyniki "Światowego Badania Uczciwości w Biznesie 2020". 
  • Dowiemy się z niego, jak zmienia się podejście do nadużyć w trakcie i po pandemii COVID-19. 
  • Chyba nikogo nie zdziwi, że w niepewnych czasach częściej działamy  nieetyczne. Więcej osób skłonnych jest wykonać taki ruch, by ratować swoje firmy oraz miejsca pracy.

Z raportu EY wynika, że zdaniem aż 90 proc. ankietowanych pandemia COVID-19 i związany z nią kryzys gospodarczy utrudniają prowadzenie przedsiębiorstwa w sposób etyczny. Co za tym idzie, 79 proc. badanych przez EY w Polsce przyznaje, że dochowanie standardów uczciwości może być wyzwaniem w czasach dynamicznych zmian i trudnej sytuacji rynkowej. Na świecie pogląd ten podziela średnio 59 proc. respondentów, a w krajach rozwiniętych – 54 proc. Jednocześnie warto pamiętać, że 43 proc. członków zarządu uważa, że pandemia może poprawić sytuację związaną z uczciwością w prowadzeniu firmy. Ten pogląd podziela tylko 21 proc. młodszych stażem pracowników.

– Większość ankietowanych przez EY potwierdziło, że kryzys spowodowany COVID-19 negatywnie wpływa na uczciwość w firmach. W Polsce zdecydowanie więcej respondentów niż w innych krajach uważa, że w sytuacji wyzwań rynkowych uczciwe postępowanie jest utrudnione. Jak pokazały doświadczenia kryzysu lat 2007-2008, w niepewnych czasach rośnie presja na działania nieetyczne. Więcej osób skłonnych jest działać niezgodnie z zasadami, a czasem i z przepisami prawa, aby ratować swoje firmy oraz miejsca pracy – mówi Mariusz Witalis, partner w zespole zarządzania ryzykiem nadużyć EY.

I od razu dodaje, że tym bardziej istotne jest, aby oprzeć się pokusie oszczędzania na funkcji compliance, gdyż oprócz ryzyka prawnego, rośnie także ryzyko reputacyjne, m.in. za sprawą mediów społecznościowych, dzięki którym przepływ wszelkich informacji jest szybszy.

Nieetyczny jak szef w czasie pandemii

Materiał chroniony prawem autorskim - zasady przedruków określa regulamin.
PODOBAŁO SIĘ? PODZIEL SIĘ NA FACEBOOKU

KOMENTARZE (1)

Do artykułu: Nieetyczny jak szef w czasie pandemii. Poznaj wyniki najnowszego badania EY

Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin forum
  • danao 2020-06-25 23:04:59

    w czasie pandemii prezesi ratują siebie i swoich kolesiów kosztem szeregowych pracowników i nie mówię tu o rodzinnych firmach

Redakcja poleca

Nie przegap żadnej nowości!

Subskrybuj newsletter PulsHR.pl Zamawiając newsletter akceptujsz Politykę prywatności portalu


REKLAMA

Drogi Użytkowniku!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych możemy przetwarzać Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. O celach tego przetwarzania zostaniesz odrębnie poinformowany w celu uzyskania na to Twojej zgody. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane dodatkowo jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.