PARTNERZY PORTALU partner portalu partner portalu

Nie mylmy odwagi z brawurą. Zapłacimy za to utratą pracownika

Od marca 2020 roku żyjemy w czasie permanentnej niepewności, kryzysów i zmian. Najpierw pandemia COVID-19, teraz wojna u naszych wschodnich sąsiadów. Dla pracodawców oznacza to, że doświadczenia pracowników z tego okresu kształtują ich przekonania na temat firmy i często dają im odpowiedź na pytanie „czy ta firma to moje miejsce?”. I tutaj pojawia się lider wraz z nowymi wyzwaniami, jakie przed nim stoją.

  • KDS
  • 13 maj 2022 13:45
Nie mylmy odwagi z brawurą. Zapłacimy za to utratą pracownika
Pandemia i wojna wpłynęły na listę cech, jakie powinien posiadać dobry lider (Fot. Shutterstock)
REKLAMA
  • W sytuacjach kryzysowych znaczenie zaangażowania pracowników jest na wagę złota. W tym, by było ono na wysokim poziomie, dużą rolę odgrywają szefowie.
  • - Angażujące przywództwo to dziś kompetencja pierwszej potrzeby - przyznaje Magdalena Kustra-Olszewska z Kincentric Polska. Tylko co się kryje pod tym pojęciem?
  • Na liście niezbędnych cech, jakie powinien posiadać lider znajdziemy dziś wiarygodność, dobry kontakt z pracownikami czy odwagę w podejmowaniu trudnych decyzji.

Ostatnie kilkadziesiąt miesięcy wymusiło zmiany w naszych firmach i w podejściu do tego, jak pracujemy. To dotyczy również, jeśli nie przede wszystkim, menedżerów. Upowszechnienie się pracy zdalnej spowodowało, że współcześni menedżerowie muszą mieć większą zdolność pracy w rozproszonych zespołach, często międzynarodowych, które rzadko widują się twarzą w twarz. Ta zmiana pociągnęła za sobą cały szereg kolejnych. 

- Od 2 lat żyjemy w świecie obfitującym w doświadczenia, które często nazywane są „momentami prawdy” (moments that matter). Doświadczenia pracowników z tego okresu kształtują ich przekonania na temat firmy i często dają im odpowiedź na pytanie „czy ta firma to moje miejsce”. I tu pojawia się w sposób naturalny pytanie o zaangażowanie, którego znaczenie - teraz, w sytuacji kryzysu i niejednokrotnie próby, nie budzi żadnych wątpliwości. Tu wraca stara jak świat, niejednokrotnie udowadniana prawda, która mówi o tym jak ważna jest rola i wpływ lidera na zaangażowanie w zespole - przyznaje Magdalena Kustra-Olszewska z firmy doradczej Kincentric Polska, która bada poziom zaangażowania pracowników.

Interesują Cię biura, biurowce, powierzchnie coworkingowe i biura serwisowane? Zobacz oferty na PropertyStock.pl

Jak więc dziś wygląda lista cech, które powinien mieć dobry lider?

Słuchać współpracowników

- W skład wachlarza kompetencji, jakie powinien posiadać współczesny menedżer wchodzą zarówno zdolności związane z motywowaniem pracowników, jak i zdolność do posługiwania się narzędziami wspierającymi pracę zdalną. My korzystamy z narzędzi do organizacji pracy, baz wiedzy, a także komunikatorów tekstowych i głosowych do dyskusji, burz mózgów, a także codziennych "pogaduszek", które pozytywnie wpływają na zacieśnianie się więzi pomiędzy pracownikami - wymienia Mateusz Sokołowski, dyrektor HR w firmie technologicznej ICEO.

Materiał chroniony prawem autorskim - zasady przedruków określa regulamin.
PODOBAŁO SIĘ? PODZIEL SIĘ NA FACEBOOKU

KOMENTARZE (0)

Do artykułu: Nie mylmy odwagi z brawurą. Zapłacimy za to utratą pracownika

Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin forum
REKLAMA

Nie przegap żadnej nowości!

Subskrybuj newsletter PulsHR.pl Zamawiając newsletter akceptujsz Politykę prywatności portalu


REKLAMA

Drogi Użytkowniku!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych możemy przetwarzać Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane dodatkowo jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do odwołania zgody oraz prawo sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl. Wycofanie zgody nie wpływa na zgodność z prawem przetwarzania dokonanego przed jej wycofaniem.

W dowolnym czasie możesz określić warunki przechowywania i dostępu do plików cookies w ustawieniach przeglądarki internetowej.

Jeśli zgadzasz się na wykorzystanie technologii plików cookies wystarczy kliknąć poniższy przycisk „Przejdź do serwisu”.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.