Nie każdy może zostać e-sportowcem, tak jak nie każdy może zostać profesjonalnym piłkarzem

Astralis - duńska drużyna założona w 2016 roku - sięgnęła drugi raz z rzędu po główne trofeum rozgrywanych w Katowicach mistrzostw świata w grach komputerowych Intel Extreme Masters. Zwycięstwo graczy z Danii nie byłoby jednak możliwe, gdyby nie godziny treningów czy wsparcie profesjonalnych menedżerów.
REKLAMA


Puls HR Puls HR

Nie każdy może zostać e-sportowcem, tak jak nie każdy może zostać profesjonalnym piłkarzem

  • Maciej Skorko z Instytutu Psychologii Polskiej Akademii Nauk mówi, że kluczem do sukcesu jest stworzenie ścieżki rozwoju e-zawodnika.
  • Organizacji, które podejmują się profesjonalnego prowadzenia graczy, jest coraz więcej. Coraz chętniej na środowisko e-gamingowe patrzą także kluby sportowe.
  • Zjawisko inwestowania w e-sport pojawiło się na początku 2015 roku, gdy turecki Besiktas wykupił czołową turecką drużynę gry League of Legends - Aces High e-Sports Club.

Sportowcy, jeśli talent połączą z ciężką pracą i godzinami wyrzeczeń, osiągnąć mogą bardzo dużo. I nieważne, czy mówimy tu o tych, którzy w piłkę na poziomie zawodowym grają na murawie, czy o tych, którzy w "kopią" piłkę w świecie wirtualnym. W obu przypadkach, by zwyciężać, należy na treningi poświęcać godziny.

Polski e-sport, choć ma się dobrze, to dopiero raczkuje. Wielu zawodników swój poziom gry osiągnęło samodzielnie, na zasadzie metody prób i błędów. Jednak jak podkreśla Maciej Skorko z Instytutu Psychologii Polskiej Akademii Nauk, kluczem do sukcesu jest wytyczenie profesjonalnej ścieżki rozwoju e-zawodnika.

- Jeśli chcemy myśleć o profesjonalnych e-sportowcach, to nie możemy zostawiać sprawy przypadkowi. Nie możemy zakładać, że jest to indywidualna droga, którą każdy powinien przejść samodzielnie. Musimy postawić na to, by zbudować system, metodologię prowadzenia ludzi do profesjonalnego sportu. To nie jest tak, że każdy może zostać e-sportowcem, tak jak nie każdy może zostać profesjonalnym piłkarzem.

Organizacji, które podejmują się profesjonalnego prowadzenia graczy jest coraz więcej. Coraz chętniej na środowisko e-gamingowe patrzą także kluby sportowe.

Zjawisko inwestowania w e-sport jest stosunkowo młode. Pojawiło się na początku 2015 roku, gdy turecki Besiktas wykupił czołową turecką drużynę gry League of Legends - Aces High e-Sports Club. Była to prawdopodobnie pierwsza tego typu transakcja.

CZYTAJ DALEJ »
Podobał się artykuł? Podziel się!

REKLAMA

Nie ma jeszcze komentarzy. Kliknij aby dodać komentarz.

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.