Co trzecia firma w Polsce nie wdrożyła pracy zdalnej lub zrobiła to częściowo. Dlaczego niektóre firmy nie wprowadzają pracy zdalnej? Na jakie bariery natrafiają?

- Blisko 7 na 10 firm, które dotychczas nie oferowały możliwości pracy zdalnej, zdecydowało się na taki krok po wybuchu pandemii COVID-19.
- Dotychczas tylko 21 proc. pracodawców oferowało pełną możliwość pracy zdalnej.
- Główną barierą, która uniemożliwia firmom wprowadzenie pracy zdalnej, jest charakter wykonywanych obowiązków – 83 proc.
Jak wynika z badania przeprowadzonego wśród 2,5 tys. spółek w marcu 2020 r. przez firmę rekrutacyjną i outsourcingową Devire, dotychczas tylko 21 proc. pracodawców oferowało pełną możliwość pracy zdalnej, przy czym blisko połowa przedsiębiorstw pracowała zdalnie, ale tylko częściowo.
- Dotychczas praca zdalna była „dobrem luksusowym”, dostępnym w nielicznych branżach, takich jak IT, consulting czy w usługach dla biznesu. Większość z pracodawców, którzy dotąd byli zamknięci na takie rozwiązania, musiała szybko zmienić swoje podejście nie tylko wdrażając nowe narzędzia, ale całkowicie przestawiając się na pracę z domu – mówi Michał Młynarczyk, prezes Devire i członek zarządu Polskiego Forum HR.

Praca zdalna w dobie koronawirusa
Blisko 7 na 10 firm, które dotychczas nie oferowały możliwości pracy zdalnej, zdecydowało się na taki krok po wybuchu pandemii COVID-19 (deklaruje w badaniu 67 proc. przedsiębiorców).

Z danych Devire wynika więc, że trzykrotnie zwiększyła się liczba firm, które przeszły na pracę zdalną.
Wśród branż najbardziej dostosowanych do obecnej sytuacji znalazły się Nieruchomości oraz IT i telekomunikacja. Tutaj blisko 9 na 10 firm deklaruje, że dało możliwość pracy zdalnej swoim pracownikom.


KOMENTARZE (0)