-
- •14 cze 2022 0:01
Reskilling i upskilling - to hasła, które towarzyszą naszemu zawodowemu życiu od jakiegoś czasu. Potrzeba zdobywania nowych kompetencji, pogłębiania wiedzy są w czasach tak dużej dynamiki na rynku pracy niezbędne. To tym ważniejsze, że według obserwacji w ciągu najbliższych 8 lat przekwalifikowanie dotknie blisko miliarda pracowników.

Z badań Światowego Forum Ekonomicznego wynika, że do 2030 roku miliard pracowników będzie potrzebowało przekwalifikowania. Reskilling, upskilling, nauka przez całe życie – to trendy wskazywane przez ekspertów jako te, które definiować będą rynek pracy w najbliższych latach.
Rozwój nadążający za zmianami
Rozwój zawodowy to jedna z kwestii, na którą zwracają dziś uwagę pracownicy. Z badania przeprowadzonego przez GoodHabitz wynika, że swoje kompetencje chce podnosić 64 proc. Polaków.
To niewiele mniej niż średnia europejska. Dla 71 proc. Europejczyków nauka i rozwój osobisty są bardzo ważne. A czego chcą pracownicy? Wsparcia szefostwa w tym zakresie.
Badania przeprowadzone przez Accenture w 2021 roku pokazują, że 90 proc. kadry kierowniczej uważa, że ich istniejące metody szkoleniowe muszą być bardziej efektywne i wydajne, a 94 proc. pracowników wskazało, że pozostaliby w firmie dłużej, gdyby zainwestowano w rozwój ich kariery.
Zobacz: Biurowy paradoks. Mamy czas i jednocześnie go nie mamy
Wykorzystywane dziś metody szkoleniowe muszą jednak wychodzić poza znany od lat schemat.
– Na całe szczęście mamy dziś cały wiele narzędzi, które pozwalają nam to robić bardziej efektywnie, szybciej i lepiej – podkreśla Jacek Borek, dyrektor zarządzający Accenture Technology w Polsce.
Całość rozmowy z Jackiem Borkiem - poniżej
Metaversum - sposobem
O czym mowa? O wykorzystaniu przy prowadzeniu szkoleń korzyści, jakie daje metaversum.
– To wykorzystanie kombinacji nowoczesnych technologii do tego, by nasze doświadczenie szkoleniowe było zdecydowanie bardziej głębokie, intensywne, byśmy byli w stanie lepiej i na dłużej zapamiętać to, co jest nam potrzebne do pracy – zauważa Borek. – Tradycyjne szkolenia, szczególnie te prowadzone w okresie pandemii, odbywające się przed monitorem komputera, były nieefektywne. One pozwalały na pewną interakcję, pozwalały poznać pewne treści, ale nie dawały szans na interakcję z innymi uczestnikami.


KOMENTARZE (0)