PARTNERZY PORTALU partner portalu partner portalu

Dział IT w LPP liczy 400 osób. Tradycyjny model przestał się sprawdzać

Firma LPP od wielu lat rozbudowuje e-commerce i inwestuje w nowoczesne technologie. Podobnie jak innym firmom, idącym w tym kierunku, pomogło to przetrwać koronakryzys.

Dział IT w LPP liczy 400 osób. Tradycyjny model przestał się sprawdzać
Jacek Kujawa, wiceprezes LPP (Fot. PTWP)
REKLAMA

- Od wielu lat stawiamy na rozwój działu IT. Nazywamy się firmą fashion tech. Stawiamy na rozwój własnych narzędzi w krytycznych biznesowo obszarach. W momencie, gdy wybuchła pandemia, to nasza zdolność, jeśli chodzi o dostosowywanie się do bieżącej sytuacji, była duża. Udało nam się zwiększyć moce wysiłkowe naszej sieci logistycznej, a także przemianować nasz największy magazyn, który był dedykowany dla klientów retail, tak aby zaczął obsługiwać również klientów online. Dzięki zmianom systemu czy logistyki udało nam zwiększyć sprzedaż online nawet pięciokrotnie - mówi Jacek Kujawa, wiceprezes LPP.

Ogromną wartością jest dział IT. Choć LPP to firma modowa, to jednak liczba zatrudnionych informatyków może zaskakiwać. W obszarze tym pracuje ok. 400 osób. Skąd taka decyzja?

Interesują Cię biura, biurowce, powierzchnie coworkingowe i biura serwisowane? Zobacz oferty na PropertyStock.pl

- Jeśli popatrzymy na branżę fashion, to wiele firm bankrutuje. Tradycyjny model, w którym wiele działań jest outsource'owanych na zewnątrz, przestał się sprawdzać. Firmy, które tego nie zrozumiały i nie zaczęły inwestować w nowoczesne technologie, wypadły z rynku – podkreśla Jacek Kujawa.

- Z drugiej strony pojawili się nowi gracze – firmy technologiczne, które stawiają na zrozumienie swojego klienta, bliskie dotarcie i spersonalizowaną komunikację. Żeby konkurować z nimi, firmy z sektora retail muszą zrobić to samo - postawić na technologię, zmienić swoje sklepy, zainwestować w e-commerce, zrozumieć klienta i dotrzeć do niego indywidualnie. A do tego potrzebna jest technologia i olbrzymi dział IT – dodaje Kujawa.

Jak udało im się przyciągnąć do firmy tylu specjalistów IT? W jaki sposób koronawirus wpłynie na profil poszukiwanego pracownika? O tym opowiada Jacek Kujawa w materiale wideo.

 

Materiał chroniony prawem autorskim - zasady przedruków określa regulamin.
PODOBAŁO SIĘ? PODZIEL SIĘ NA FACEBOOKU

KOMENTARZE (5)

Do artykułu: Dział IT w LPP liczy 400 osób. Tradycyjny model przestał się sprawdzać

Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin forum
  • Piotr 2020-11-05 11:09:48

    Firma, ktora jest dynamiczna w tym dobrym i zlym znaczeniu - zbyt dynamiczna firma meczy ludzi, ale bez tego LPP by sobie nie poradzilo. Byly tez bardzo dobre decyzje jak otworzenie Tallindera - sprawdzenie czy to dobry kierunek - a potem szybkie zamkniecie jak sie nie sprawdzalo: to doskonaly przyklad jak NIE popasc w pulapke utopionych kosztow, a zarazem probowac cos nowego, nie popasc w sztywne tory. Bardzo szanuje ich za tą decyzję.

  • Sabol 2020-09-30 15:36:55

    Dobrze zarządzana spółka. Jak najwięcej takich polskich firm działających na taką skalę.

  • teo 2020-09-30 11:30:52

    To była bardzo dobra decyzja zarządu, aby wejść w sprzedaż online. Teraz mogą spać spokojnie.

  • bodek 2020-09-29 14:25:32

    No i dzięki tej strategii przetrwali kryzys i w dalszym ciągu się rozwijają.

  • Kamil 2020-09-28 15:19:50

    I tak trzeba robić, ciągle się rozwijać, a nie przejadać zyski. Dzięki temu przetrwali kryzys, a nie poszli z torbami.

Nie przegap żadnej nowości!

Subskrybuj newsletter PulsHR.pl Zamawiając newsletter akceptujsz Politykę prywatności portalu


REKLAMA

Drogi Użytkowniku!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych możemy przetwarzać Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane dodatkowo jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do odwołania zgody oraz prawo sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl. Wycofanie zgody nie wpływa na zgodność z prawem przetwarzania dokonanego przed jej wycofaniem.

W dowolnym czasie możesz określić warunki przechowywania i dostępu do plików cookies w ustawieniach przeglądarki internetowej.

Jeśli zgadzasz się na wykorzystanie technologii plików cookies wystarczy kliknąć poniższy przycisk „Przejdź do serwisu”.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.