Nawet małe firmy stać na benefity dla pracowników

Służbowy samochód, wysoka premia, służbowy komputer – na takie benefity mogą liczyć pracownicy dużych firm. A co z przedsiębiorstwami, których nie stać na takie wynagrodzenie?
REKLAMA


Puls HR Puls HR

Nawet małe firmy stać na benefity dla pracowników

PODZIEL SIĘ


Autor: AT

26 cze 2015 16:48


Każdy pracownik dobrze wykonujący swoje zadania chciałby być doceniony za zaangażowanie w pracę. W takich sytuacjach duże firmy tradycyjnie mogą wypłacić nagrodę finansową – w formie premii czy stałej podwyżki – lub też skorzystać z systemów pozapłacowych, takich jak służbowy samochód, specjalistyczne szkolenia i wielu innych rozwiązań. W przypadku przedsiębiorstw z sektora MSP, które nie dysponują budżetem na takie profity, pracownicy również mogą liczyć na pewne benefity, np. w formie ubezpieczenia grupowego.

Benefity pozapłacowe

Benefity pracownicze to nie tylko zachęta do efektywniejszej pracy, ale również sposób na docenienie oraz zatrzymanie dobrego pracownika w firmie. System motywacyjny w przedsiębiorstwie jest także znaczącym czynnikiem wpływającym na zadowolenie zatrudnionych osób ze swojego miejsca pracy.

Należy podkreślić, że istnieje wiele sposobów przyczyniających się do większego zaangażowania pracowników w wykonywane obowiązki lub docenienie ich dotychczasowej pracy. Najbardziej pożądane formy to gratyfikacje finansowe – premie uznaniowe lub uzależnione od wyników pracy podwyżki. Pod uwagę można wziąć również systemy pozapłacowe, takie jak służbowy samochód, specjalistyczne szkolenia czy kursy językowe, karnety do kin oraz klubów fitness, wyjazdy integracyjne, zniżki na produkty firmy, bony świąteczne czy obiady firmowe.

Małe i średnie firmy muszą dbać o pracowników. Jak?

Jednak nie każdą, szczególnie niewielką firmę, stać na tak bogaty pakiet benefitów pracowniczych. Z drugiej strony, również małe i średnie przedsiębiorstwa muszą dbać o dobrych pracowników, zwłaszcza takich, którzy posiadają bardzo wąskie, specjalistyczne kompetencje.

Warto więc, aby pracodawcy zwrócili uwagę na bardziej osiągalne rozwiązania. Relatywnie tanim narzędziem jest możliwość pracy zdalnej (w przypadku pracowników dysponujących służbowym laptopem), elastyczny czas pracy (np. praca przez 9 godzin przez 4 dni w tygodniu i możliwość wyjścia o 13 w piątek ceniona przez osoby planujące wyjazdy weekendowe), a także grupowe ubezpieczenia na życie.

CZYTAJ DALEJ »
Podobał się artykuł? Podziel się!

REKLAMA

7 komentarzy. Kliknij aby dodać komentarz.

Janek 2017-08-16 15:49:08

Dzięki za polecenie firmy Cardon, rzeczywiście w swoje branży są najlepsi. Bardzo podobał mi się ich stosunek do klienta i bardzo indywidualne podejście. Moi pracownicy mają teraz dzięki nim bardzo fajne karty benefitowe. ;)

Elka 2017-06-12 03:15:53

Dla mojego sklepu karty z benefitami też robiła firma cardon. W moim przypadku też spisali się świetnie, przede wszystkim karty nie zdzierają się i wciąż wyglądają jak nowe.

Maciej 2017-05-23 10:08:42

No ja prowadzę bardzo małe biuro rachunkowe i stwierdziłem, że też muszę zadbać o moich pracowników i wprowadzić im jakiś system benefitów. W firmie Cardon zamówiłem karty magnetyczne do zbierania punktów i teraz moi pracownicy mogą wymieniać je sobie jako zniżki w wybranych restauracjach i sklepach w naszym mieście. Karty wyszły super, w Cardon mają świetną obsługę klienta i w sumie to oni doradzili mi co do wyboru rodzaju karty i jej wyglądu. Sam chętnie teraz korzystam z tego systemu. ;)

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.