PARTNERZY PORTALU partner portalu partner portalu partner portalu

Nawet 65 proc. mniej wizyt w sklepach niż rok temu

Pomimo okresu przedświątecznego spadki odwiedzalności w centrach handlowych to nawet 65 proc. rdr, natomiast spadki obrotów w niektórych przypadkach zbliżyły się do 60 proc. - podał w piątek Związek Polskich Pracodawców Handlu i Usług.

  • Autor:PAP/TE
  • 11 gru 2020 22:10
Nawet 65 proc. mniej wizyt w sklepach niż rok temu
Związek Polskich Pracodawców Handlu i Usług (ZPPHiU) zrzesza ponad 150 firm, w których zatrudnienie znajduje ponad 205 tysięcy pracowników. Fot. mat. pras.
REKLAMA
  • Jak podał Związek po ponownym otwarciu centrów handlowych w weekend 28 listopada oraz w weekend mikołajkowy, spadki wizyt w sklepach i obrotów są w niektórych przypadkach znaczące.
  • Z danych Związku wynika, że spadki odwiedzalności w sobotę 5 grudnia 2020 (w stosunku do soboty 7 grudnia 2019) wahają się od 65 proc. do 7 proc.
  • Rozpatrując dane dotyczące obrotów w analogicznym czasie, wahały się one od -58 proc. do +8 proc. - czytamy.

Według Związku przytaczanie danych uśrednianych może powodować błędną interpretację i zaburzać właściwy obraz sytuacji, co Związek uważa za niewskazane. "W oczywisty sposób w okresie przedświątecznym "uprzywilejowane" są branże związane z szeroko pojętymi przygotowaniami do Świąt i zakupami prezentowymi" - podano.

W ocenie ZPPHiU ciekawe spostrzeżenia przyniosły wyniki dotyczące niedzieli handlowej 6 grudnia. "Ruch był mniejszy niż spodziewany, ale suma wyników za cały weekend z niedzielą była lepsza niż tydzień wcześniej 28 listopada, tuż po ponownym otwarciu centrów handlowych" - wskazano.

"Ruch zakupowy rozkładający się na więcej dni to realna szansa dla handlu na powolne odbudowywanie strat. Widać po weekendzie mikołajkowym, że konsumenci rozplanowali swoje wizyty na cały tydzień. Potrzeba niedziel handlowych jest więc wyraźna i uzasadniona realną koniecznością rozładowywania ruchu w dni powszednie" - ocenił zarząd ZPPHiU.

Według organizacji, sklepy zapewniają maksimum dbałości o przestrzeganie reżimu sanitarnego oraz edukacji odwiedzających w zakresie bezpieczeństwa. Na nośnikach dostępnych w sklepach są prowadzone intensywne działania informacyjne, a personel jest wyszkolony i przygotowany do obsługi z zachowaniem wszelkich procedur bezpieczeństwa.

Z obserwacji ZPPHiU wynika, że konsumenci z rozsądkiem i odpowiedzialnością przyjmują obostrzenia wynikające z reżimu sanitarnego. Panuje atmosfera zrozumienia: kupujący przychodzą na zakupy pojedynczo, w maseczkach, dezynfekują ręce i utrzymują stosowny dystans. Zakupy są ewidentnie planowane, a wizyty w sklepach zlokalizowanych w centrach handlowych przemyślane i celowe - czytamy.

PODOBAŁO SIĘ? PODZIEL SIĘ NA FACEBOOKU

KOMENTARZE (0)

Do artykułu: Nawet 65 proc. mniej wizyt w sklepach niż rok temu

Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin forum

Redakcja poleca

Nie przegap żadnej nowości!

Subskrybuj newsletter PulsHR.pl Zamawiając newsletter akceptujsz Politykę prywatności portalu


REKLAMA

Drogi Użytkowniku!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych możemy przetwarzać Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. O celach tego przetwarzania zostaniesz odrębnie poinformowany w celu uzyskania na to Twojej zgody. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane dodatkowo jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.