PARTNER PORTALU partner portalu

Nastroje pracowników i pracodawców w czasie epidemii. Opracowano specjalny raport

Agencja Insight Lab z Grupy Komunikacja+ zbadała nastroje wśród pracodawców i pracowników w okresie pandemii COVID-19. Ci pierwsi przyznają, że choroba stanowi 
zagrożenie dla zdecydowanej większości prowadzonych przez nich biznesów, ale 18 proc. dostrzega tu szansę na rozwój swojej firmy. Z raportu wynika też m.in., że epidemia rozwiała obawy o efektywność pracy zdalnej.
REKLAMA


Puls HR Puls HR

Nastroje pracowników i pracodawców w czasie epidemii. Opracowano specjalny raport

  • Duża dynamika zmian i brak jednoznacznych analiz związanych z rozwojem wirusa powodują niepewność zarówno wśród przedsiębiorców, jak i pracowników.
  • Wśród pracowników dominują obawy o zdrowie własne i rodziny (75 proc.), dalej o kondycję firm, w których pracują (68 proc.) i ryzyko redukcji pensji (53 proc.). Pracodawcy wstrzymują rekrutacje (71 proc.) i ograniczają wydatki.
  • – Zwiększyło się zaangażowanie liderów. Monitorują sytuację COVID-19 i dbają o przekazywanie pracownikom bieżących informacji. Dbają o komfort pracy na home office, udostępniając pracownikom niezbędne narzędzia do pracy zdalnej - podkreśla mówi Ewa Eron-Gorzała, operations director w Insight Lab.

Prognozy ekonomiczne nie napawają optymizmem. Zdaniem wielu ekspertów recesja gospodarcza może być podobna do tej z 1990 roku. Z szacunków Federacji Przedsiębiorców Polskich oraz Konfederacji Lewiatan wynika, że straty gospodarcze tylko za okres od 16 marca do 20 kwietnia 2020 r. przekroczyły już 79 mld zł. 

Dynamika zmian jest duża, a analizy dotyczące rozwoju epidemii niejednoznaczne, dlatego wśród pracodawców i pracowników panuje niepewność. 

- Czas epidemii i trwającego w związku z nią lockdownu jest szczególnie trudny dla przedsiębiorców – mówi Ewa Eron-Gorzała, operations director w Insight Lab. – Ponad połowa badanych, którzy prowadzą głównie działalność biurową, musiała ograniczyć dotychczasowe działania, a 1/5 z nich wstrzymać działalność do odwołania. Pracodawcy są zgodni co do tego, że COVID-19 jest zagrożeniem dla większości prowadzonych przez nich biznesów. Firmy poddają się kolejnym restrykcjom, pracują zdalnie, jednak nie pozostaje to bez wyraźnego negatywnego wpływu na ich obawy związane zarówno z sytuacją gospodarczą, osobistą jak i emocjonalną – dodaje.

Czytaj też Koronawirus i bezpieczeństwo pracowników. Niełatwa walka.

Wśród pracowników dominują obawy o zdrowie swoje i rodziny (75 proc.), a w dalszej kolejności o kondycję firm, w których pracują (68 proc.) oraz ryzyko redukcji pensji (53 proc.). To pracodawcy są jednak grupą, która w tym momencie bardziej odczuwa utratę stabilności firm. Decydują się więc na wstrzymywanie procesów rekrutacyjnych (71 proc.) i ograniczanie wydatków.

CZYTAJ DALEJ »
Podobał się artykuł? Podziel się!

REKLAMA

Nie ma jeszcze komentarzy. Kliknij aby dodać komentarz.

Drogi Użytkowniku!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych możemy przetwarzać Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. O celach tego przetwarzania zostaniesz odrębnie poinformowany w celu uzyskania na to Twojej zgody. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane dodatkowo jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.