PARTNER PORTALU partner portalu

Największym demotywatorem w firmie bywa... szef

Zmotywowany pracownik to efektywny pracownik, dlatego wiele firm zastanawia się, jak zwiększyć zaangażowanie pracowników. By tego dokonać warto przyjrzeć się również czynnikom demotywującym. Jak się okazuje, jest ich sporo.

Największym demotywatorem w firmie bywa... szef
Podnieść zaangażowanie pracowników mają systemy benefitowe, które bardzo często zamiast motywować – demotywują. (Fot. Shutterstock)
REKLAMA
  • Jednym z największych demotywatorów bywa szef. Może zniechęcać pracowników poprzez dawanie obietnic bez pokrycia.
  • Zaangażowania nie zbuduje również menedżer, który nie jest autorytetem i mentorem, nie interesuje się ruchami konkurencji, ani tym czego oczekuje rynek.
  • Szczególną rolę w tworzeniu środowiska motywującego odgrywa komunikacja.

Menedżer nie może zmotywować pracowników, ale jest w stanie stwarzać warunki potrzebne do tego, żeby tę motywację uruchomić, podtrzymać i rozwijać. Z drugiej strony może wspomnianą motywację niszczyć.

- Bez odpowiedniej postawy i zachowań szefa pracownik nie będzie się czuł zmotywowany. Rola przełożonego jest kluczowa: powinien jasno i precyzyjnie określić zadania i mierniki sukcesu, wyznaczyć terminy realizacji zadań i upewnić się, że je pracownik rozumie i akceptuje – ocenia Tamara Bieńkowska, trener, coach, specjalizuje się w sztuce prowadzenia sporów.

Interesują Cię biura, biurowce, powierzchnie coworkingowe i biura serwisowane? Zobacz oferty na PropertyStock.pl

Co może zniszczyć motywację pracowników? Jak się okazuje, jednym z największych demotywatorów bywa szef. Może zniechęcać pracowników poprzez dawanie obietnic bez pokrycia.

- Przykładowo, spółka przeprowadza badanie satysfakcji. Z podsumowania wynika, że spora część pracowników narzeka na źle działający, przestarzały sprzęt, który spowalnia ich pracę. Menedżer obiecuje, że za trzy miesiące zostanie on wymieniony. Zadowolona załoga pracuje z zaangażowaniem w oczekiwaniu na spełnienie złożonej obietnicy, czeka, zadaje pytania po upływie wspomnianych 3 miesięcy szef zaczyna unikać odpowiedzi i szuka kolejnych wymówek. To zdecydowanie demotywuje – komentuje Justyna Piesiewicz, prezes IACL.

Kolejnym, bardzo ważnym demotywatorem jest praca bez poczucia wartości, kiedy działania nie są zgodne z naszymi wartościami albo nie znamy celu w jakim wykonujemy niektóre czynności.

Zaangażowania nie zbuduje również menedżer, który nie jest autorytetem i mentorem, nie interesuje się ruchami konkurencji, ani tym czego oczekuje rynek. Gdy nie zależy mu na rozwoju osobistym i firmy, to demotywuje podwładnych.

Materiał chroniony prawem autorskim - zasady przedruków określa regulamin.
PODOBAŁO SIĘ? PODZIEL SIĘ NA FACEBOOKU

KOMENTARZE (0)

Do artykułu: Największym demotywatorem w firmie bywa... szef

Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin forum

Nie przegap żadnej nowości!

Subskrybuj newsletter PulsHR.pl Zamawiając newsletter akceptujsz Politykę prywatności portalu


REKLAMA

Drogi Użytkowniku!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych możemy przetwarzać Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane dodatkowo jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do odwołania zgody oraz prawo sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl. Wycofanie zgody nie wpływa na zgodność z prawem przetwarzania dokonanego przed jej wycofaniem.

W dowolnym czasie możesz określić warunki przechowywania i dostępu do plików cookies w ustawieniach przeglądarki internetowej.

Jeśli zgadzasz się na wykorzystanie technologii plików cookies wystarczy kliknąć poniższy przycisk „Przejdź do serwisu”.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.