PARTNERZY PORTALU partner portalu partner portalu partner portalu partner portalu

Największe koszmary polskich dyrektorów IT. Jest raport

  • Autor: aw
  • 9 cze 2017 13:59

Aby skutecznie podjąć wyzwania cyfrowej transformacji, dyrektorzy IT muszą na nowo ułożyć komunikację i współpracę z otoczeniem biznesowym, a także poradzić sobie z oporem wewnątrz i na zewnątrz organizacji. W przeciwnym wypadku grożą im poważne konsekwencje – to wnioski płynące z najnowszego badania VMware, przeprowadzonego wśród polskich CIO (Chief Information Officer).

Największe koszmary polskich dyrektorów IT. Jest raport
W dobie cyfryzacji menedżerowie IT poddawani są ogromnej presji na zmianę (fot. fotolia)
REKLAMA


W badaniu Transformacja pod presją eksperci VMware przeanalizowali najważniejsze aspekty pracy dyrektorów IT. Zbadane zostały kwestie kluczowe dla technologicznych liderów – ich priorytety, oczekiwania oraz największe obawy.

Wyniki z raportu - zagrożenia i priorytety

Interesują Cię biura, biurowce, powierzchnie coworkingowe i biura serwisowane? Zobacz oferty na PropertyStock.pl

Jako najbardziej dotkliwą potencjalną konsekwencję błędu działu IT CIO wymieniają spadek zaufania w firmie (97 proc.), a także utratę własnej reputacji na rynku pracy (86 proc.), problemy zdrowotne (72 proc.) oraz utratę stanowiska (60 proc.).

Za potencjalnie najbardziej doniosłe w skutkach niepowodzenie zawodowe aż 78 proc. dyrektorów IT uznało wyciek danych klientów.

Wśród priorytetów na lata 2017-2020 połowa badanych CIO (49 proc.) wskazuje innowacje dla biznesu. Dla 43 proc. z nich najistotniejsze jest bezpieczeństwo, a dla 37 proc.– zgodność z regulacjami. Co piąta firma postrzega mobilność jako priorytet.

Zdaniem respondentów największe parcie na zmiany IT generują zarząd oraz właściciele firmy, podczas gdy regulatorzy i działy wsparcia spowalniają wprowadzanie zmian technologicznych.

Dla CIO ogromne wyzwanie stanowią komunikacja i współpraca wewnątrz działu. Badanie pokazuje, że poprawy wymagają głównie relacje na styku bezpieczeństwo-aplikacje i bezpieczeństwo-infrastruktura oraz aplikacje-infrastruktura. Tak się składa, że tu szefowie IT widzą największy problem. Zarazem współpraca między tymi funkcjami jest najważniejsza dla osiągnięcia trzech głównych priorytetów: technologicznych innowacji, bezpieczeństwa i zgodności regulacyjnej.

- W dobie cyfryzacji menedżerowie IT poddawani są ogromnej presji na zmianę. Aby skutecznie podjąć wyzwania muszą na nowo ułożyć komunikację i współpracę z otoczeniem biznesowym, a także złagodzić opór wewnątrz i na zewnątrz organizacji IT – mówi Stanisław Bochnak, Business Solutions Strategist w firmie VMware.

- Pierwszym etapem transformacji cyfrowej musi być zmiana mentalności otoczenia – tak, by zmiany technologiczne były wyczekiwane przez wszystkich, których praca nabierze dzięki nim nowego charakteru. Dlatego też kluczowa jest właściwa komunikacja – dodaje Szymon Kowalczyk, CIO – dyrektor wykonawczy w Tauron Polska Energia.

* Badanie przeprowadzone przez CIONET Polska na zlecenie VMware wśród 71 dyrektorów IT (maj 2017).

PODOBAŁO SIĘ? PODZIEL SIĘ NA FACEBOOKU

KOMENTARZE (0)

Do artykułu: Największe koszmary polskich dyrektorów IT. Jest raport

Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin forum
REKLAMA
  • PARTNER SERWISU partner portalu

Nie przegap żadnej nowości!

Subskrybuj newsletter PulsHR.pl Zamawiając newsletter akceptujsz Politykę prywatności portalu


REKLAMA