Największe koszmary polskich dyrektorów IT. Jest raport

Aby skutecznie podjąć wyzwania cyfrowej transformacji, dyrektorzy IT muszą na nowo ułożyć komunikację i współpracę z otoczeniem biznesowym, a także poradzić sobie z oporem wewnątrz i na zewnątrz organizacji. W przeciwnym wypadku grożą im poważne konsekwencje – to wnioski płynące z najnowszego badania VMware, przeprowadzonego wśród polskich CIO (Chief Information Officer).
REKLAMA


Puls HR Puls HR

Największe koszmary polskich dyrektorów IT. Jest raport


W badaniu Transformacja pod presją eksperci VMware przeanalizowali najważniejsze aspekty pracy dyrektorów IT. Zbadane zostały kwestie kluczowe dla technologicznych liderów – ich priorytety, oczekiwania oraz największe obawy.

Wyniki z raportu - zagrożenia i priorytety

Jako najbardziej dotkliwą potencjalną konsekwencję błędu działu IT CIO wymieniają spadek zaufania w firmie (97 proc.), a także utratę własnej reputacji na rynku pracy (86 proc.), problemy zdrowotne (72 proc.) oraz utratę stanowiska (60 proc.).

Za potencjalnie najbardziej doniosłe w skutkach niepowodzenie zawodowe aż 78 proc. dyrektorów IT uznało wyciek danych klientów.

Wśród priorytetów na lata 2017-2020 połowa badanych CIO (49 proc.) wskazuje innowacje dla biznesu. Dla 43 proc. z nich najistotniejsze jest bezpieczeństwo, a dla 37 proc.– zgodność z regulacjami. Co piąta firma postrzega mobilność jako priorytet.

Zdaniem respondentów największe parcie na zmiany IT generują zarząd oraz właściciele firmy, podczas gdy regulatorzy i działy wsparcia spowalniają wprowadzanie zmian technologicznych.

Dla CIO ogromne wyzwanie stanowią komunikacja i współpraca wewnątrz działu. Badanie pokazuje, że poprawy wymagają głównie relacje na styku bezpieczeństwo-aplikacje i bezpieczeństwo-infrastruktura oraz aplikacje-infrastruktura. Tak się składa, że tu szefowie IT widzą największy problem. Zarazem współpraca między tymi funkcjami jest najważniejsza dla osiągnięcia trzech głównych priorytetów: technologicznych innowacji, bezpieczeństwa i zgodności regulacyjnej.

- W dobie cyfryzacji menedżerowie IT poddawani są ogromnej presji na zmianę. Aby skutecznie podjąć wyzwania muszą na nowo ułożyć komunikację i współpracę z otoczeniem biznesowym, a także złagodzić opór wewnątrz i na zewnątrz organizacji IT – mówi Stanisław Bochnak, Business Solutions Strategist w firmie VMware.

- Pierwszym etapem transformacji cyfrowej musi być zmiana mentalności otoczenia – tak, by zmiany technologiczne były wyczekiwane przez wszystkich, których praca nabierze dzięki nim nowego charakteru. Dlatego też kluczowa jest właściwa komunikacja – dodaje Szymon Kowalczyk, CIO – dyrektor wykonawczy w Tauron Polska Energia.

* Badanie przeprowadzone przez CIONET Polska na zlecenie VMware wśród 71 dyrektorów IT (maj 2017).

Podobał się artykuł? Podziel się!

REKLAMA

Nie ma jeszcze komentarzy. Kliknij aby dodać komentarz.

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.