Najwięcej niesolidnych dłużników wychwytują firmy pożyczkowe i telekomunikacyjne

Firmy telekomunikacyjne i pożyczkowe wychwytują najwięcej niesolidnych dłużników - wynika z danych Rejestru Dłużników BIG InfoMonitor. Wartość długów konsumentów zgłoszonych do BIG-u dochodzi do 41 mld zł - dodano.
REKLAMA


Puls HR Puls HR

Najwięcej niesolidnych dłużników wychwytują firmy pożyczkowe i telekomunikacyjne

  • Co dziesiąte zapytanie sprawdzające wiarygodność potencjalnego klienta w Rejestrze Dłużników BIG InfoMonitor w odpowiedzi uzyskuje informację o długu sprawdzanej osoby, a wtedy o udzieleniu kredytu, pożyczki czy sprzedaży telefonu nie ma mowy - wskazał BIG InfoMonitor w komunikacie.
  • Najwięcej niesolidnych dłużników wychwytują firmy pożyczkowe i telekomunikacyjne, do których osoby z problemami finansowymi przychodzą najczęściej.
  • "Wartość nieopłaconych zobowiązań osób zgłoszonych do BIG InfoMonitor zbliża się już do 41 mld zł, co stanowi równowartość niemal dwóch lat wypłat z programu 500 plus w obecnym jego kształcie" - wyliczyło BIG.

W Rejestrze widnieje ponad 2,2 mln osób i z każdym miesiącem jest ich więcej - zaznaczono. W ostatnim roku przybyło ponad 159 tys. niesolidnych dłużników. Sławomir Grzelczak, prezes BIG InfoMonitor podkreśla, że firmy, które nie otrzymują płatności za sprzedane towary czy usługi coraz chętniej zgłaszają dłużnika do Rejestru licząc, że ten w trosce o reputację finansową spłaci zaległość - tak też ostrzegają też innych przed niesolidnymi klientami.

Statystycznie każda z osób widniejących w BIG InfoMonitor ma na koncie co najmniej dwa nieuregulowane zobowiązania, a wpisów o zaległościach osób fizycznych jest prawie 5,5 mln.

- Wiedza o tych długach wychodzi na jaw w co dziesiątym raporcie sprawdzającym wiarygodność finansową potencjalnego klienta. Jeszcze częściej negatywne informacje z pobieranych raportów odczytują firmy pożyczkowe i telekomunikacyjne. Po pożyczkę i nowy telefon przychodzi najwięcej osób, które wcześniej nie dały rady opłacić posiadanych już zobowiązań - powiedział, cytowany komunikacie, Sławomir Grzelczak.

Dodał, że liczba zapytań weryfikujących potencjalnych klientów systematycznie rośnie - w I kwartale tego roku zbliżyła się do 5 mln, podczas gdy całym 2018 r. było ich ponad 18,5 mln.

- Nie jest, więc łatwo ukryć się w tłumie z niespłaconymi zobowiązaniami. Firmy, bowiem częściej zgłaszają dłużników i coraz chętniej zaglądają do rejestru zanim sprzedadzą, np. abonament na telewizję kablową czy internet, abonament telefoniczny albo oddadzą coś w leasing lub pożyczą. Sprawdzenie odbywa się online i już w trakcie rozmowy z klientem sprzedający wie, czy może zaufać osobie siedzącej po drugiej stronie lady - wskazał Grzelczak.

CZYTAJ DALEJ »
Podobał się artykuł? Podziel się!

REKLAMA

Nie ma jeszcze komentarzy. Kliknij aby dodać komentarz.

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.