PARTNERZY PORTALU

Employee relations: tajemnica dobrze funkcjonującej firmy

  • Aneta Kaczmarek
    AKC
  • 9 sie 2018 14:27

Klienci nie są najważniejsi. Pracownicy są najważniejsi. Jeśli zadbasz o swoich pracowników, oni zatroszczą się o klientów - twierdzi jeden z najpopularniejszych liderów biznesu Richard Branson. Mniej więcej o to chodzi w filozofii employee relations. Opiera się ona na założeniu, że motorem biznesu są ludzie.

Employee relations: tajemnica dobrze funkcjonującej firmy
Fot. Adobe Stock. Data dodania: 23 września 2022
REKLAMA
  • Właściwa komunikacja w firmie z jednej strony ogranicza nieporozumienia, z drugiej wpływa na efektywność zespołu i jego członków.
  • Zadowolony pracownik to pracownik bardziej produktywny, lojalny i zaangażowany.
  • Co może zrobić firma, by pracownik był usatysfakcjonowany, a jego praca bardziej efektywna?

Żeby zrozumieć dlaczego jakość relacji pracodawca-pracownik jest tak ważna, dobrze wyobrazić sobie miejsce pracy dalekie od ideału. Taką, o jakiej Daniel Goleman pisze w książce „Inteligencja emocjonalna w praktyce. W jaki sposób inteligencja emocjonalna pomaga odnieść sukces zawodowy”. Według niego głównymi sposobami pozbawiania pracowników motywacji i osłabiania ich morale są: przeciążenie pracą, brak swobody, skąpe wynagrodzenie, zanik więzi międzyludzkich, niesprawiedliwość oraz konflikty wartości.

Łatwo się domyślić, że konsekwencją takiego stanu rzeczy będzie mniejsza gotowość do wypełniania obowiązków i znoszenia trudów, zanik poczucie odpowiedzialności i brak wiary w sukces. Czyli wszystko to, co prowadzi do upadku morale. Toksyczne relacje w zespole przekładają się na jego niską efektywność. Dla firmy oznacza to nie tylko realne starty finansowe, ale i upadek istotnej dla zarządzania kultury organizacyjnej.

Dobre praktyki

Myśląc o zarządzaniu relacjami, dobrze jest wziąć pod uwagę zarówno podejście formalne jak i to mniej oficjalne. Idąc pierwszym tropem, można stworzyć specjalną funkcję konsultanta employee relations czy też wyznaczyć osobę do wprowadzania i nadzorowania polityki w tym zakresie. Dobrze jest zastanowić się także nad spisanym dokumentem, w którym określone zostaną zasady filozofii oraz procedury dotyczących stosunku pracodawcy do pracownika. Niemniej istotne będą kwestie codziennej praktyki, które nie muszą być aż tak sformalizowane, ale mogą równie mocno wpływać na relacje wewnątrz firmy.

PODOBAŁO SIĘ? PODZIEL SIĘ NA FACEBOOKU

KOMENTARZE (0)

Do artykułu: Employee relations: tajemnica dobrze funkcjonującej firmy

Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin forum
REKLAMA

Nie przegap żadnej nowości!

Subskrybuj newsletter PulsHR.pl Zamawiając newsletter akceptujsz Politykę prywatności portalu


REKLAMA