PARTNERZY PORTALU partner portalu partner portalu
COVID-19: SZCZEPIENIA, RESTRYKCJE, LIMITY. WSZYSTKIE INFORMACJE W JEDNYM MIEJSCU

Najlepszych pracowników nie dostaje ten, kto płaci najwięcej

– Osobiście nie wierzę, że najlepszych i najbardziej zaangażowanych pracowników ma się wtedy, kiedy się płaci najwięcej. Myślę, że motywacja to też kompilacja innych rzeczy, a same pieniądze nie są elementem decydującym – mówi dla PulsHR.pl Joanna Jeziorowska, dyrektor HR w Oknoplast.

Najlepszych pracowników nie dostaje ten, kto płaci najwięcej
– Na zaangażowanie pracownika wpływa wiele czynników: możliwość rozwoju, wpływu na organizację, realizowanie ciekawych projektów, work-life balance i wynagrodzenie – mówi Joanna Jeziorowska, dyrektor HR w Oknoplast. (Fot.: mat. pras.)
REKLAMA

Oknoplast założył Adam Placek, a w 2008 r. przekazał fotel prezesa synowi Mikołajowi. Czy Oknoplast jest firmą rodzinną, czy bliżej jej do korporacji?

Joanna Jeziorowska, dyrektor HR w Oknoplast: – Firma Oknoplast została założona przez rodzinę, natomiast proces zarządzania operacyjnego przekazano w ręce dyrektora zarządzającego.

Interesują Cię biura, biurowce, powierzchnie coworkingowe i biura serwisowane? Zobacz oferty na PropertyStock.pl

Przez ostatni rok wprowadziliśmy pewne elementy korporacyjności do firmy. Stworzyliśmy strategię do 2020 r., misję i wizję organizacji oraz proces management by objectives (MBO), który jest narzędziem do realizacji strategii oraz rozwoju organizacji. Opracowaliśmy i wdrożyliśmy wartości firmy i opracowaliśmy rolę menedżera. Uruchomiliśmy program poleceń u pracowników, zarówno na stanowiska specjalistyczne, menedżerskie, jak i fizyczne – jako element procesu rekrutacji. Dodatkowo przygotowaliśmy i wprowadziliśmy proces rekrutacji wewnętrznych.

Wdrożyliśmy też sporo programów rozwojowych dla naszych pracowników na wszystkich szczeblach. Dyrektorzy i kadra menedżerska rozwijają swoje kompetencje przywódcze na obowiązkowych warsztatach „Angażujący Lider”. Dla młodych stażem kierowników przeznaczony jest tzw. „first step manager”, czyli program dla początkujących menedżerów i ludzi z potencjałem. Alternatywnie istnieje program „expert”, czyli ścieżka rozwojowa dla osób, które są specjalistami w swoim obszarze. Mamy programy dla customer service z całą ścieżką standardu obsługi klienta oraz dla trenerów wewnętrznych, którzy wdrażają w organizacji wypracowane standardy w obsłudze klienta i wprowadzają nowych pracowników. Dodatkowo kadra produkcyjna szlifuje swoje umiejętności w programie opracowanym specjalnie dla niej, w formie tzw. piguł umiejętności.

Wszystkie programy rozwojowe są spięte klamrą zarządzania wiedzą w organizacji i dzielenia się wiedzą. Zarządzamy też całą polityką wynagrodzeń oraz benefitów w firmie. Pracujemy nad uproszczonym systemem kompetencji w organizacji.

PODOBAŁO SIĘ? PODZIEL SIĘ NA FACEBOOKU

KOMENTARZE (3)

Do artykułu: Najlepszych pracowników nie dostaje ten, kto płaci najwięcej

Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin forum
  • OkaN 2017-02-01 14:57:15

    " Myślę, że motywacja to też kompilacja innych rzeczy, a same pieniądze nie są elementem decydującym " Zmieńcie myślenie bo to dobre wynagrodzenie są czynnikiem motywującym !!!!!!!!!!!!!!!!!!!

  • w-sumie 2016-08-26 11:27:32

    gdy zarabia sie malo, reszta schodzi na dalszy plan czyli summa summarum, nalezy placic dobrze, a potem zwracac uwage na pozafinansowe motywatory, ktore oczywiscie sa istotne jezeli zarabia sie na tyle duzo, ze dodatkowa podwyzka nie robi juz wrazenia

  • IMHO 2016-08-26 08:11:42

    Hahaha! Na pewno najlepsi to ci którzy pracują za darmo ;)

Nie przegap żadnej nowości!

Subskrybuj newsletter PulsHR.pl Zamawiając newsletter akceptujsz Politykę prywatności portalu


REKLAMA

Drogi Użytkowniku!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych możemy przetwarzać Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane dodatkowo jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do odwołania zgody oraz prawo sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl. Wycofanie zgody nie wpływa na zgodność z prawem przetwarzania dokonanego przed jej wycofaniem.

W dowolnym czasie możesz określić warunki przechowywania i dostępu do plików cookies w ustawieniach przeglądarki internetowej.

Jeśli zgadzasz się na wykorzystanie technologii plików cookies wystarczy kliknąć poniższy przycisk „Przejdź do serwisu”.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.