-
- •31 gru 2018 17:28
W tej kwestii pracodawcy są zgodni. Tym, co w 2019 r. ma być największym wabikiem na kandydatów, co ich przekona do związania się z firmą na dłużej, nie będą coraz to wymyślniejsze benefity, ale dobra marka firmy, rzetelność i pewność, jakie za nią stoją. O trendach na 2019 w benefitach, skutecznych "wabikach" na pracowników opowiadają m.in. Krzysztof Jakubowski, wiceprezes InterKadry, Artur Wojtaszek, członek zarządu OEX, Iwona Wojtasik, dyrektor HR w CEMEX w Polsce, czy Agnieszka Grzegorczyk, dyrektor zarządzająca Pionem Kapitału Ludzkiego Poczty Polskiej.

Agnieszka Larysz, kierownik ds. projektów rekrutacyjnych x-kom
Sytuacja na rynku pracy w 2019 roku specjalnie się nie zmieni. Dalej będziemy mieć do czynienia z rynkiem kandydata. W przypadku niższych stanowisk sytuacja zaczyna się trochę stabilizować, jeśli jednak spojrzymy na wakaty specjalistyczne, to nie zanosi się na zmiany.
Szczególnie w branży, w której działa x-kom. Najważniejsze w naszej branży było i będzie właściwe zadbanie o pracownika. Tak naprawdę te działania powinny już teraz być standardem w firmach. W x-kom dbamy o kandydata od momentu opublikowania ogłoszenia o pracę, aż do zatrudnienia, a nawet do czasu podpisania kolejnej umowy, po okresie próbnym.
To widać na przykład w zakładce „Kariera” na stronie www.x-kom.pl. Już tutaj kandydat może poznać swojego rekrutera, dowiedzieć się jaką jest osobą i jakie ma oczekiwania. Na naszej witrynie można też poznać przykładowe ścieżki kariery niektórych naszych pracowników. Na przykład Adam Witczak jedenaście lat temu zaczynał jako sprzedawca w jednym z naszych salonów, a od dwóch lat pełni funkcję salesforce directora.
Oczywiście system benefitów też będzie bardzo ważny, ale traktowany już jako rzecz, która po prostu w firmie być musi. Prywatna opieka zdrowotna, karty sportowe, przekąski owocowo-warzywne czy strefy chillu z piłkarzykami i konsolami do gier wydają się być standardem.
W przyszłym roku HR bardziej otworzy się na nowe kanały dotarcia do kandydatów. Na pewno znacząco wzrośnie rola social mediów. W x-komie już teraz do rekrutacji używamy Facebooka, Instagrama i Twittera. Planujemy też inne, niestandardowe działania komunikacyjne, które pozwolą nam dotrzeć do ludzi ceniących kulturę pracy zbieżną z naszą wizją. Na razie nie mogę powiedzieć, co to będzie, ale przygotowujemy to wspólnie z naszym działem marketingu, a on słynie z niekonwencjonalnego podejścia do promocji marki. (fot. x-kom)


Słowa kluczowe
- benefity
- Agnieszka Larysz
- X-kom
- Krzysztof Jakubowski
- InterKadra
- Artur Wojtaszek
- OEX
- Iwona Wojtasik
- CEMEX
- Paweł Panczyj
- ABSL
- Jacek Opala
- Exact Systems
- Agnieszka Grzegorczyk
- Poczta Polska
- Piotr Świrkowski
- Globetek Engineering Resource
- Joanna Osoba-Botwina
- Rockwell Automation
- Piotr Wielgomas
- Bigram
- Aneta Andruszkiewicz
- Unibep
- Anna Warecka
- Perfetti Van Melle
- podsumowanie 2018/prognoza 2019
KOMENTARZE (2)