PARTNERZY PORTALU partner portalu partner portalu

Najlepszy benefit w 2019 roku? Rzetelny i pewny pracodawca

W tej kwestii pracodawcy są zgodni. Tym, co w 2019 r. ma być największym wabikiem na kandydatów, co ich przekona do związania się z firmą na dłużej, nie będą coraz to wymyślniejsze benefity, ale dobra marka firmy, rzetelność i pewność, jakie za nią stoją. O  trendach na 2019 w benefitach, skutecznych "wabikach" na pracowników opowiadają m.in. Krzysztof Jakubowski, wiceprezes InterKadry, Artur Wojtaszek, członek zarządu OEX, Iwona Wojtasik, dyrektor HR w CEMEX w Polsce, czy Agnieszka Grzegorczyk, dyrektor zarządzająca Pionem Kapitału Ludzkiego Poczty Polskiej.

Autor: Katarzyna Domagała-Szymonek 31 gru 2018 17:28

REKLAMA

Agnieszka Grzegorczyk, dyrektor zarządzająca Pionem Kapitału Ludzkiego Poczty Polskiej

Obecnie kandydaci do pracy są bardziej świadomi swoich potrzeb, a szybkie tempo życia sprawia, że chcą mieć możliwość realizowania się poza pracą. Dlatego też oprócz elastycznych form zatrudnienia, pozwalających na pogodzenie życia zawodowego i prywatnego, kandydaci częściej zwracają uwagę na lokalizację miejsca zatrudnienia, a w przypadku konieczności dojazdów - dofinansowania do biletów lub korzystanie z samochodu służbowego do celów prywatnych, a także dopłaty do posiłków.

Duże znaczenie nadal będą odgrywać dla nich benefity dotyczące prywatnej opieki medycznej, ale obejmujące swoim zakresem również członków ich rodzin oraz zawierające szerszy wybór lekarzy specjalistów. Większą popularnością cieszą się także ubezpieczenia na życie. Duże zainteresowanie mają karty sportowe pozwalające pracownikom dbać nie tylko o zdrowy styl życia, ale także rozwijać ulubione dyscypliny sportu. Zauważalne są też zmiany w chęci rozwijania przez pracowników swoich umiejętności i kompetencji.

Pracownicy chętniej korzystają z możliwości podnoszenia swoich kwalifikacji – oczekują dofinansowania do kursów i szkoleń nie tylko z zakresu konkretnych specjalizacji, ale także w ramach kompetencji miękkich, pozwalających rozwijać umiejętności współpracy, w tym także pracy w zespole, komunikowania się czy kreatywności. Duże znaczenie mają również szkolenia poszerzające wiedzę dotyczącą zarządzania projektami, które podyktowane są chęcią uczestniczenia i współtworzenia. Chcąc poszerzyć swoją wiedzę, pracownicy są bardziej otwarci na uczestnictwo w konferencjach, wydarzeniach branżowych. Oczekują od pracodawców przestrzeni czasowej i finansowej do udziału w tego typu eventach.

Poszerzeniu wiedzy służyć ma również dostęp do odpowiedniej literatury. Pracownicy chcą ponadto rozwijać swoje talenty. Wypoczęty pracownik bardziej angażuje się w powierzane mu obowiązki. Dlatego też pracownicy chętniej korzystają z dofinansowania do wczasów/wycieczek, biletów do teatru, kina, imprez integracyjnych czy zniżek/kuponów na różnego rodzaju zakupy. Istotną rolę odgrywa także atmosfera panująca w miejscu pracy. Tam, gdzie jest ona pozytywna, kandydaci chętniej rozważają zatrudnienie.

Istotne z punktu widzenia kandydatów są też działania CSR realizowane przez pracodawcę. Aktywne przedsięwzięcia przyczyniają się do pozytywnego postrzegania firmy nie tylko przez jej klientów oraz kandydatów do pracy, ale również przez jej pracowników. Wpływają na zaufanie oraz lojalność, wzbudzając zaangażowanie i integrację pracowników. (fot. Poczta Polska)



REKLAMA

2 komentarzy. Kliknij aby dodać komentarz.

Ela 2019-01-02 20:08:34

Mało która firma moze pozwolić sobie na własny żłobek, przedszkole czy siłownie. Jakieś realne propozycje dla małych firm nie dysponujących budżetem ponad stan??? Założenia bajkowe..

IMHO 2019-01-02 18:42:19

Najlepszy benefit to wynagrodzenie które można przeznaczyć na siłownię, basen czy na co się tylko ma ochotę.

Drogi Użytkowniku!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych możemy przetwarzać Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. O celach tego przetwarzania zostaniesz odrębnie poinformowany w celu uzyskania na to Twojej zgody. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane dodatkowo jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.