PARTNERZY PORTALU partner portalu partner portalu

Nadciąga cyfrowa rewolucja do polskich firm

Elektroniczny obieg dokumentów funkcjonuje obecnie w 10 proc. mikro, małych i średnich przedsiębiorstw; dalsze 66 proc. planuje wdrożyć ten standard w ciągu najbliższych trzech lat - wynika z badania "Cyfrowa (r)ewolucja na rynku leasingu. Pod lupą", którego wyniki ogłoszono we wtorek.

  • Autor: PAP/AH
  • 14 gru 2021 15:02
Nadciąga cyfrowa rewolucja do polskich firm
Cyfrowe dokumenty za trzy lata mają być standardem w 76 proc. MŚP
REKLAMA

Jak wskazali autorzy badania, w tym momencie wśród przedstawicieli sektora MŚP elektroniczna dokumentacja jest mniej popularna w kategorii rozwiązań "paperless" niż cyfrowy podpis. Z e-dokumentów korzysta co dziesiąty przedsiębiorca, podczas gdy z e-podpisu - co piąty.

Dwie trzecie badanych (66 proc.) deklaruje, że przejście z dokumentacji papierowej na elektroniczną zajmie im maksymalnie trzy lata. 22 proc. przedsiębiorstw potrzebuje na to roku, a dalsze 44 proc. - od dwóch do trzech lat. 12 proc. respondentów planuje cyfryzację obiegu dokumentów dopiero w perspektywie czterech-pięciu lat.

Interesują Cię biura, biurowce, powierzchnie coworkingowe i biura serwisowane? Zobacz oferty na PropertyStock.pl

Tzw. zasadą paperless najczęściej kierują się przedsiębiorcy z najmłodszego pokolenia Z. W tej grupie w pełni na dokumentację elektroniczną w swojej firmie przeszła już jedna czwarta (26 proc.). Wśród millenialsów (pokolenie Y) ten współczynnik wynosi 7 proc., a w pozostałych pokoleniach (X, Baby Boomers) - po 5 proc. Przedstawiciele trzech starszych pokoleń najczęściej deklarują przejście na dokumentację elektroniczną w perspektywie dwóch-trzech lat.

Na e-dokumenty częściej decydują się mniejsze spółki. Na obieg cyfrowy dokumentów przeszło już 18 proc. badanych mikroprzedsiębiorstw. Wśród małych firm odsetek ten wynosi 9 proc., a wśród średnich - 5 proc. Autorzy opracowania zaznaczyli jednak, że w najbliższym czasie proporcje te mogą ulec zmianie. W ciągu roku "paperless" chce zostać 29 proc. średnich firm, 19 proc. małych i tylko 16 proc. mikro. Za trzy lata na taki status chce zapracować ponad połowa średnich, 44 proc. małych i 31 proc. najmniejszych przedsiębiorstw.

Badanie ilościowe "Pod lupą" zostało zrealizowane przez ICAN Institute na zlecenie EFL SA z właścicielami, współwłaścicielami i osobami odpowiedzialnymi za finanse w segmencie firm MŚP z całego kraju, z różnych branż. W sumie od 25 marca do 14 kwietnia 2021 r. metodą telefonicznych ankiet (CATI) zrealizowano 500 wywiadów. Raport uzupełniają wyniki badań jakościowych - 21 wywiadów pogłębionych z liderami opinii oraz analiza desk research.

Raport "Cyfrowa (r)ewolucja na rynku leasingu. Pod lupą" jest 11. opracowaniem z cyklu "Pod lupą" wydanym przez Europejski Fundusz Leasingowy SA w ramach autorskiego projektu "Europejski Fundusz Modernizacji Polskich Firm". Obecna edycja badania koncentrowała się na takich zagadnieniach, jak rola cyfryzacji i nowych technologii w rozwoju biznesu, podejście MŚP do zarządzania i inwestowania oraz oczekiwaniach MŚP wobec leasingu - dziś i w perspektywie pięciu lat.

Europejski Fundusz Leasingowy SA powstał w 1991 roku jako jedna z pierwszych firm leasingowych w Polsce. Od 2001 r. EFL jest częścią Grupy Crédit Agricole. 

PODOBAŁO SIĘ? PODZIEL SIĘ NA FACEBOOKU

KOMENTARZE (0)

Do artykułu: Nadciąga cyfrowa rewolucja do polskich firm

Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin forum

Nie przegap żadnej nowości!

Subskrybuj newsletter PulsHR.pl Zamawiając newsletter akceptujsz Politykę prywatności portalu


REKLAMA

Drogi Użytkowniku!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych możemy przetwarzać Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane dodatkowo jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do odwołania zgody oraz prawo sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl. Wycofanie zgody nie wpływa na zgodność z prawem przetwarzania dokonanego przed jej wycofaniem.

W dowolnym czasie możesz określić warunki przechowywania i dostępu do plików cookies w ustawieniach przeglądarki internetowej.

Jeśli zgadzasz się na wykorzystanie technologii plików cookies wystarczy kliknąć poniższy przycisk „Przejdź do serwisu”.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.