PARTNERZY PORTALU partner portalu partner portalu

Na zakupy do sklepu, w którym sami kasujemy produkty? To coraz częstszy i popularniejszy scenariusz

Sklepy bez obsługi i kasy samoobsługowe stają się coraz popularniejsze, nie tylko wskutek wprowadzenia ograniczeń handlu w niedzielę. Według eksperta to wspierany przez postęp technologiczny światowy trend, w który wpisuje się Polska.

  • Autor: PAP/GP
  • 4 kwi 2019 9:55
Na zakupy do sklepu, w którym sami kasujemy produkty? To coraz częstszy i popularniejszy scenariusz
Według Jarosława Frontczaka, analityka firmy PMR, trend wykorzystywania technologii w miejsce pracowników obsługi ze sklepów będzie się nasilał. (fot. pixabay.com)
REKLAMA
  • Pionierskie rozwiązania handlu bezobsługowego wdrażano już kilka lat temu w Azji.
  • Ważną i zauważalną marką w tym światowym trendzie jest Amazon, który pomysłem Amazon Go upowszechnia sklepy bez obsługi.
  • Testy tego typu handlu na świecie wypadają pozytywnie - przekonuje Jarosław Frontczak, analityk firmy PMR.

 

Na świecie działa coraz więcej całkowicie bezobsługowych sklepów. W Chinach kilka firm rozwija np. sieci całkowicie samoobsługowych kiosków, gdzie z pomocą smartfona można kupić podstawowe produkty. Nieco większe placówki bez kasjerów pod marką "Amazon Go" otworzył w USA internetowy gigant.

Interesują Cię biura, biurowce, powierzchnie coworkingowe i biura serwisowane? Zobacz oferty na PropertyStock.pl

Jak twierdzi firma, zakupy w jednym z 10 otwartych do tej pory sklepów są możliwe dzięki tej samej zaawansowanej technologii, z której korzystają samochody bez kierowców: m.in. komputerowemu rozpoznawaniu obrazów, wykorzystaniu samouczących systemów i przetwarzaniu danych z różnych detektorów. Brane przez klientów produkty są cały czas "śledzone", a płatności pobierane są z konta Amazon, które trzeba wcześniej założyć. Konieczne są także ściągnięcie aplikacji Amazon Go i smartfon nowszej generacji.

A w Polsce

To właśnie sklepy Amazona były inspiracją dla pierwszych polskich sklepów bezobsługowych Bio Family z produktami ekologicznymi.

Czytaj też: Polska mapa handlu. Coraz mniej małych sklepów

- Obserwowaliśmy rynek zagraniczny, w jaki sposób działa np. koncept Amazon Go i zaczęliśmy szukać rozwiązań, aby móc wdrożyć podobną technologię w naszych sklepach. Pojawiły się rozmowy w firmie, w jaki sposób możemy dać dostęp do zakupów w Bio Family, tak aby nasi klienci mogli robić zakupy bez ograniczeń - opisała rzeczniczka firmy.

W ciągu dnia sklep funkcjonuje w tradycyjny sposób, natomiast w nocy i niedziele niehandlowe działa sprzedaż bezobsługowa. By wejść do sklepu trzeba ściągnąć aplikację, przejść weryfikację danych i wygenerować kod QR, który otwiera drzwi do sklepu.

PODOBAŁO SIĘ? PODZIEL SIĘ NA FACEBOOKU

KOMENTARZE (5)

Do artykułu: Na zakupy do sklepu, w którym sami kasujemy produkty? To coraz częstszy i popularniejszy scenariusz

Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin forum
  • Adam 2019-04-30 17:37:07

    No muszę przyznać, że całkiem spoko opcja, ale wydaje mi się, że to nie przejdzie. Ludzie będą bali się do takich sklepów chodzić, szczególnie Ci starsi, ja mimo że jestem młody, też nie udałbym się do takiego sklepu, więc dla mnie to żadne rozwiązanie.

  • oleandera34 2019-04-28 18:58:02

    Zawsze jakaś opcja, ale mnie takie rozwiązanie nie satysfakcjonuje. Chcę, aby było jak wcześniej - co niedziele otwarte sklepy, a osoby w trudnej sytuacji mogą sobie spokojnie dorobić.

  • Kamila 2019-04-24 20:25:38

    Najgorsze dla mnie jest to, że skoro rząd widzi, że jest zapotrzebowanie na otwarte sklepy w niedziele, to dlaczego nie cofnie ustawy???

  • tartarelka 2019-04-05 20:33:42

    Pomysł spoko ale czy się przyjmie? Dla mnie chore jest to ze jak Mirka mówi ludzie są przeciwni a rząd robi po swojemu tak czy siak. Gdyby byly normalne handlowe to by nikt nie musial kombinowac !

  • Mirka 2019-04-05 11:22:36

    Ja jak ze znajomymi rozmawiam to nikt nie popiera niehandlowych niedziel, tak samo ludzie w pracy... bezsensu to, nikt nie słucha społeczeństwa

REKLAMA

Nie przegap żadnej nowości!

Subskrybuj newsletter PulsHR.pl Zamawiając newsletter akceptujsz Politykę prywatności portalu


REKLAMA