Na integrację inteligentnych robotów z ludźmi przyjdzie nam jeszcze poczekać

Rynek SI rosnąć będzie w tempie 55,1 proc. rdr, by już w 2021 r. osiągnąć wartość 72 miliardów dolarów - wynika z raportu opracowanego przez Deloitte we współpracy z Singularity University. – Celem jest prawdziwa cyfrowa dojrzałość, która wymaga od przedsiębiorstw dostosowania się do zmieniającego się rynku poprzez zmianę sposobu zarządzania organizacją - wyjaśnia Piotr Rojek z firmy DSR.
REKLAMA


Puls HR Puls HR

Na integrację inteligentnych robotów z ludźmi przyjdzie nam jeszcze poczekać

  • Rynek SI rosnąć będzie w tempie 55,1 proc. rdr, by już w 2021 r. osiągnąć wartość 72 miliardów dolarów - wynika z raportu opracowanego przez Deloitte we współpracy z Singularity University.
  • Według Deloitte kolejna rewolucja przemysłowa polegać będzie na ścisłej współpracy ludzi z obdarzonymi kognitywnymi zdolnościami maszynami.
  • 41 proc. firm wdrożyło technologie kognitywne, ale tylko 17 proc. dyrektorów zarządzających deklaruje gotowość do wspólnej pracy ludzi i robotów.
  • Więcej o sztucznej inteligencji w przemyśle dowiecie się podczas wrześniowego wydarzenia Nowy Przemysł Expo.

 

Wiodący wytwórcy przemysłowi z całego świata już od dłuższego czasu dążą do integracji świata fizycznego z cyfrowym poprzez nowoczesny sprzęt, czujniki, Internet rzeczy, zaawansowane oprogramowanie i analitykę wielkich zbiorów danych. Wszystko po to, by stworzyć inteligentne fabryki, zoptymalizować procesy i poprawić komunikację pomiędzy konsumentami, dostawcami i producentami.

– Celem jest prawdziwa cyfrowa dojrzałość, która wymaga od przedsiębiorstw dostosowania się do zmieniającego się rynku poprzez zmianę sposobu zarządzania organizacją. Biznes napędzany danymi to idea, która w firmach produkcyjnych sprawdza się jak nigdzie indziej. To właśnie gromadząc coraz więcej cyfrowych informacji i wyciągając z nich wnioski, sprawiamy, że fabryki pracują z większą efektywnością, zmniejszają się koszty operacyjne, a z linii produkcyjnej schodzi coraz mniej wadliwych produktów – wyjaśnia Piotr Rojek z firmy DSR, która wspólnie z Alphamoon.ai współtworzy projekt AI 4Factory.

Zakłada on realizację pogłębionych audytów w firmach produkcyjnych, mających wyłonić obszary ich działalności nadające się do optymalizacji przy wykorzystaniu sztucznej inteligencji.

– Analizujemy dostępne w firmie dane, badamy, czy SI może rzeczywiście stanowić dla klienta wartość dodaną i sprawdzamy możliwość integracji z istniejącymi systemami. Dopiero wtedy możemy zaproponować konkretne rozwiązanie, którego implementacja przyniesie wymierne korzyści – opisuje metodologię audytów Michał Staśkiewicz, prezes zarządu Alphamoon.ai, wrocławskiej firmy dostarczającej rozwiązania oparte na sztucznej inteligencji.

CZYTAJ DALEJ »
Podobał się artykuł? Podziel się!

REKLAMA

1 komentarzy. Kliknij aby dodać komentarz.

Polska Nieujarzmiona 2018-09-07 22:25:06

Nie pomogą inteligentne roboty kiedy ludzie będą ogłupieni, wystarczy tylko spojrzeć co się stało jak na rynek powychodziły smartfony. Internet jest kopalnią wiedzy, ale powinien wraz z innymi aplikacjami pozostać na komputerach. Telefon - trzeba to podkreślić - nigdy nie powinien się stać mobilnym komputerem, z dostępem do internetu, aplikacji i obleśnymi mediami społecznościowymi jak Facebook czy Instagram. Zasada jest prosta i powinna być wdrożona - nie ma smartfonów w ogóle, zostają tylko zwykłe telefony komórkowe - a co za tym idzie sieć 5g może okazać się zbędna, gdyż zmniejszy się drastycznie przepływ danych. Nie ma mediów społecznościowych typu Facebook czy Instagram - kontakt odbywa się telefonicznie czy za pomocą e-mailów jak było kilkanaście lat temu, lepiej jest mieć kilka, kilkanaście czy max kilkadziesiąt w miarę zaufanych kontaktów niż 300, 500 czy 900 quasi-znajomych jak to jest w przypadku Facebooka czy Instagrama, którzy są tylko po to by obserwować czyjeś życie i plotkować lub obgadywać. I okaże się, że ten regres cyfrowo-telekomunikacyjno-technologiczny może być lepszy niż progres, bo ludzie odzyskają cenny czas i zaangażowanie, które tracili właśnie na swoje smartfony czy media społecznościowe, a także na nieustanne buszowanie po internecie często kosztem utraty prywatności. Nie trzeba aby ludzi we wszystkim wyręczały algorytmy, roboty, sztuczna inteligencja, nie trzeba także aby nadmierny udział cyfryzacji sprowadzał załatwianie wszelkich formalności jedynie drogą internetową i tak samo dokumenty aby były cyfrowe - wcale nie zapewni to poczucia prywatności i tym bardziej bezpieczeństwa - jest ryzyko utraty danych, ataków hakerskich, albo brak prądu i informacje giną - co papier to dowód rzeczowy i tak powinno zostać. Systemy ze skanem, oka, twarzy, palca, dłoni, głosu a już w ogóle czipowanie - wszystko to definitywnie powinno być wyautowane. Drony mogą być, ale w wybranych aspektach, nie ma mowy aby bezwiednie latały wszędzie i obserwowały ludzi gdzie tylko się da, tak samo nie powinno być takich sytuacji, żeby miasta były usiane kamerkami i podsłuchami - na tego typu fetysze nie ma miejsca. Postęp w zakresie mediów, marketingu, cyfryzacji i przemysłu technologicznego należy solidnie uporządkować by faktycznie te sektory służyły ludziom a nie ludzie im. Mediom nie wolno jest manipulować opinią publiczną, nasilać podziały, dezinformować, a także prowokować sytuacje/wydarzenia kontrowersyjne. Marketing powinien uszanować ludzką prywatność i nie zdzierać wszelakich danych jak leci, chociażby dzięki Facebookowi - bo kto wie, może później będzie chciał wiedzieć o czym mówimy, o czy myślimy, gdzie przebywamy, z kim i jak wygląda to miejsce gdzie jesteśmy - to brzmi bardzo zatrważająco. Cyfryzacja nie powinna spłycać życia ludzi by wszelkie sprawy załatwiać przez internet, to jest rozleniwienie i wyalienowanie ludzi, internet może być tylko dodatkiem w tych zakresach, nigdy zaś podstawą, absolutnie nie można sprowadzać dokumentów do wersji elektronicznej, papier niech pozostanie papierem, tak będzie lepiej. Przemysł technologiczny powinien powstrzymać swoje dyktatorskie i technokratyczne zapędy i nie uzależniać ludzi od siebie, nie wyręczać ich w myśleniu i robieniu, bo to ludzi rozleniwi i spowoduje, że życie straci swój naturalny smak.

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.