Motywuj pracownika ekscytującymi przeżyciami

Podnoszenie motywacji, nagradzanie i utrzymywanie pracowników w firmie to wyzwanie dla wielu menedżerów. Coraz częściej spostrzegają oni, że świadczenia pozapłacowe, które jeszcze kilka lat temu były atrakcyjnym dodatkiem do wypłaty, powoli stają się standardem.
REKLAMA


Puls HR Puls HR

Motywuj pracownika ekscytującymi przeżyciami

PODZIEL SIĘ


Autor: jm

22 lip 2013 16:29


Do niedawna nagradzanie pracowników nie stanowiło wyzwania dla kadry zarządzającej. Przez lata regularna wypłata i okazjonalne premie stanowiły wystarczającą gratyfikację i zachętę wytężonego wysiłku. Jednak w ostatnich latach ewolucja rynku pracy skłoniła pracodawców do bardziej kreatywnego zarządzania zasobami ludzkimi, a w zarówno w dużych, jak i małych firmach pojawiły się wyjazdy integracyjne, karnety na siłownię czy dostęp do prywatnej opieki zdrowotnej.

Ale i ten model powoli się wyczerpuje: świadczenia te przestają być bowiem postrzegane jako wartość dodana, a stają się powoli standardowym elementem wynagrodzenia, który się po prostu należy.

- Jeśli przyjrzeć się obecnej wiedzy na temat motywacji pracowników, to jasne staje się, że pieniądze przestają być wystarczającą gratyfikacją z punktu widzenia pracodawcy. W bardzo ciekawym badaniu naukowcy z Massachusetts Institute of Technology dowiedli na przykład, że gotówka ma pozytywny wpływ na wydajność pracowników wykonujących proste, powtarzalne czynności. Jednak osoby wykonujące pracę umysłową, wcale nie są motywowani premią. Co więcej, w niektórych przypadkach bonusy finansowe miały negatywny wpływ na osiąganie celów - tłumaczy Justyna Greczanik z serwisu Prezentokracja.pl.

- Warto również spojrzeć na uwarunkowania lokalne. Przeprowadzana co dwa lata Diagnoza Społeczna pokazuje, że Polacy nie przywiązują już tak wielkiej wagi do dóbr materialnych. Podczas gdy na początku minionej dekady niemal 40 proc. z nas wskazywało, że pieniądze są najważniejszym warunkiem udanego życia, dziesięć lat później odsetek ten zmalał do 30 proc. - wyjaśnia Justyna Greczanik.

Przeżyj to sam - ale wspólnie z innymi

W oparciu o tę wiedzę przedsiębiorstwa coraz częściej skłaniają się do oferowania prezentów motywujących w formie przeżyć takich, jak aktywne wyjazdy (np. off-road, wspinaczka lub SPA), lotnicze atrakcje (np. loty widokowe, skoki ze spadochronem) czy przygody motoryzacyjne (np. jazda Ferrari lub rajdowy trening jazdy). Wyjątkowość tego typu prezentów opiera się na indywidualnym odbiorze emocji. Podczas gdy gotówka, czy odtwarzacz MP3, budzą u większości pracowników mniej więcej takie same skojarzenia i odczucia, przeżycia i doświadczenia są bardzo indywidualne. W ich przypadku mamy bowiem do czynienia z realizacją zróżnicowanych potrzeb.

CZYTAJ DALEJ »
Podobał się artykuł? Podziel się!

REKLAMA

2 komentarzy. Kliknij aby dodać komentarz.

Prezentokracja 2013-07-29 16:37:00

Ceny Kolekcji Przeżyć zaczynają się już od 195 zł netto. W skład takiego pakietu wchodzą m. in.: drifting na torze, lot paralotnią, masaż tajski, kolacja dla Dwojga, kurs kulinarny, kurs degustacji piwa oraz jazda gokartem.

stef 2013-07-24 12:00:22

Ile to kosztuje?

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.