PARTNERZY PORTALU partner portalu partner portalu partner portalu partner portalu partner portalu

Motywacja rodem z japońskiego przemysłu pomoże firmom przetrwać pandemię?

- Podstawą zachowania wysokiego poziomu motywacji jest odpowiednie planowanie połączone z wyobrażeniem sobie całego procesu realizacji celu - mówi Anna Skoczylas, mentor biznesu w nurcie psychologii pozytywnej, wykładowca SGH i Brian Tracy International.

  • Autor:KDS
  • 6 paź 2020 21:50
Motywacja rodem z japońskiego przemysłu pomoże firmom przetrwać pandemię?
Anna Skoczylas. (Fot. materiały prasowe)
REKLAMA
  • Warunki, w jakich przyszło nam ostatnio realizować się zawodowo, bardzo się zmieniły. Ostatnie miesiące wywróciły do góry nogami dotychczasowy sposób działania.
  • Pracownicy, jak również kadra zarządzająca boryka się z wieloma problemami w miejscach pracy. Nowe realia wymuszają nowe sposoby planowania zadań i zarządzania zespołami.
  • Nowa sytuacja społeczna wpłynęła negatywnie zwłaszcza na poziom motywacji zatrudnionych.

Jedną z podstawowych zasad budowania motywacji, jaką podają eksperci, jest zachowanie optymistycznej postawy. Dla optymistów niepowodzenia czy przeciwności losu mają charakter chwilowy i ograniczony. Stanowią nawet źródło ich rozwoju na drodze w myśl powiedzenia „człowiek uczy się na błędach”. Optymizm to również elastyczność i aktywna, a nie bierna postawa. Przystosowanie się do nowych warunków i wyznaczenie nowych, realnych celów pozwala na odniesienie sukcesu. Jak zachować pozytywne myślenie w obecnych czasach?

Dobrym przykładem postępowania w trudnych sytuacjach jest filozofia Kaizen, która wywodzi się z japońskiego przemysłu (Toyota, Mazda, Sony, Honda). Sposób myślenia w niej zawarty ma wpływ na poprawę wydajności, wzrost produktywności, optymalizacje działań pracowników i eliminację marnotrawstwa. Każdy najmniejszy krok przybliża do sukcesu. Potrzebna jest: pracowitość, dążenie do doskonałości i zaangażowane zespoły wspierane przez świadomego lidera. Sprawdzi się tutaj działanie zgodnie z mottem: „Przeszłości nie zmienisz, ale możesz zmienić jej postrzeganie i kreować przyszłość jakiej pragniesz. A ja pokażę Ci jak, bo „Jak siedzisz w słoiku to nie widzisz etykiety.”

Motywacja, czyli co? 

- Definicji motywacji z pewnością jest wiele. Najbardziej cenię definicję prof. Wiesława Łukaszewskiego, który przyjmuje ją za zbiór mechanizmów odpowiedzialnych za uruchomienie, ukierunkowanie, podtrzymanie i zakończenie działania. To określenie sprowadza się do kilku ważnych kwestii, branych pod uwagę przy uruchamianiu nowych projektów czy pomysłów, jak np. rzucę palenie, schudnę, nauczę się nowego języka, itd - mówi Anna Skoczylas, mentor biznesu w nurcie psychologii pozytywnej, trener mentalny, praktyk holistyczny, wykładowca SGH i Brian Tracy International, autorka książki „Co jest dobrego w tym, czego jeszcze nie widzę? Sposób myślenia skutecznych zespołów”.

Materiał chroniony prawem autorskim - zasady przedruków określa regulamin.
PODOBAŁO SIĘ? PODZIEL SIĘ NA FACEBOOKU

Słowa kluczowe

Więcej

KOMENTARZE (0)

Do artykułu: Motywacja rodem z japońskiego przemysłu pomoże firmom przetrwać pandemię?

Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin forum

Redakcja poleca

Nie przegap żadnej nowości!

Subskrybuj newsletter PulsHR.pl Zamawiając newsletter akceptujsz Politykę prywatności portalu


REKLAMA

Drogi Użytkowniku!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych możemy przetwarzać Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. O celach tego przetwarzania zostaniesz odrębnie poinformowany w celu uzyskania na to Twojej zgody. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane dodatkowo jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.