PARTNERZY PORTALU partner portalu partner portalu

Motywacja, benefity: Jakie trendy będą widoczne w 2017 r.?

• Jak wynika z badania przeprowadzonego przez Instytut Gallupa, ponad 30 proc. pracowników jest niezaangażowanych.
• Firmy podejmują intensywne działania, aby odpowiednio zmotywować swoich podwładnych.
• Jednym z motywatorów są benefity. Ich rola ciągle rośnie i nic nie wskazuje na to, by miałoby się to w najbliższym czasie zmienić.

  • Autor: jk
  • 18 sty 2017 13:25
Motywacja, benefity: Jakie trendy będą widoczne w 2017 r.?
Rok 2017 r. upłynie też pod znakiem współpracy pomiędzy pracodawcami a ośrodkami badawczymi, monitorującymi satysfakcję pracowników. (Fot. Fotolia)
REKLAMA

Jak wynika z badania "The Quantum Workplace 2015" przeprowadzonego przez Instytut Gallupa, ponad 30 proc. pracowników jest niezaangażowanych, kolejne 24,3 proc. „tylko wykonuje” swoją pracę, a ok. 7 proc. jest w nią w ogóle niezaangażowanych.

Eksperci z Instytutu Gallupa wysunęli również tezę, że niskie zaangażowanie pracowników jest jednym z kluczowych przyczyn spowolnienia światowej gospodarki. Firmy podejmują więc intensywne działania, aby odpowiednio zmotywować swoich podwładnych. Do tego celu wykorzystywane są przede wszystkim rozmaite świadczenia pozapłacowe, których rynek rozwija się coraz bardziej dynamicznie.

Interesują Cię biura, biurowce, powierzchnie coworkingowe i biura serwisowane? Zobacz oferty na PropertyStock.pl

Benefity pracownicze to już standard

Zgodnie z wynikami cyklicznego badania „Świadczenia dodatkowe w oczach pracowników” realizowanego przez Sedlak & Sedlak, benefity pracownicze są już standardem w większości przedsiębiorstw, co potwierdziło aż 75 proc ankietowanych. Dostęp do świadczeń pozapłacowych rośnie wraz z wielkością organizacji – tylko co dziesiąta wielka firma nie zapewnia dodatkowych benefitów.

Na podstawie badania Sedlak & Sedlak można też zaobserwować, jak ewoluuje rynek świadczeń pozapłacowych. W 2014 r. karnety na zajęcia sportowe zajmowały w „rankingu popularności” trzecie miejsce, będąc wybieranymi przez 42,7 proc. przedsiębiorstw. Rok później było to już jedno miejsce wyżej z 45,7 procentami, aby w 2016 r. osiągnąć poziom 46,1 proc., stając się tym samym najczęściej wybieranym benefitem pracowniczym.

Rośnie też znaczenie kursów i szkoleń, które są zapewniane 36,5 proc. pracowników. Sami zainteresowani uważają z kolei za najbardziej atrakcyjne świadczenie rozszerzony pakiet medyczny (deklaruje to co drugi ankietowany), ale i mniej standardowy benefit, jakim jest elastyczny czas pracy (wskazuje na to niemal co piąty badany).

- To właśnie nieszablonowe, spersonalizowane świadczenia pozapłacowe będą coraz bardziej istotne w strategii employer brandingowej firm – zarówno w kontekście wewnętrznego motywowania pracowników i budowania ich zaangażowania, jak i przyciągania do organizacji talentów – mówi Ada Stokowska z firmy Wyjątkowy Prezent, oferującej benefity w formie przeżyć.

PODOBAŁO SIĘ? PODZIEL SIĘ NA FACEBOOKU

KOMENTARZE (1)

Do artykułu: Motywacja, benefity: Jakie trendy będą widoczne w 2017 r.?

Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin forum
  • IMHO 2017-01-19 09:34:19

    W Polsce najmocniejszym demotywatorem są niskie płace.

Nie przegap żadnej nowości!

Subskrybuj newsletter PulsHR.pl Zamawiając newsletter akceptujsz Politykę prywatności portalu


REKLAMA

Drogi Użytkowniku!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych możemy przetwarzać Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane dodatkowo jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do odwołania zgody oraz prawo sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl. Wycofanie zgody nie wpływa na zgodność z prawem przetwarzania dokonanego przed jej wycofaniem.

W dowolnym czasie możesz określić warunki przechowywania i dostępu do plików cookies w ustawieniach przeglądarki internetowej.

Jeśli zgadzasz się na wykorzystanie technologii plików cookies wystarczy kliknąć poniższy przycisk „Przejdź do serwisu”.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.