PARTNERZY PORTALU partner portalu partner portalu partner portalu partner portalu partner portalu

Moda, handel, usługi: bez tarczy 2.0 nie uratujemy miejsc pracy

Opublikowany przez PwC raport "Polski sektor modowy na krawędzi. Wpływ COVID-19” nie nastraja optymizmem. Niedobór gotówki w polskiej branży modowej może wynieść co najmniej 11 mld zł. Problemy sektora, z którym jest związanych ponad 300 tys. osób w Polsce, znacznie wpłyną na wiele powiązanych sektorów gospodarki oraz rynek pracy. O "nie uwzględnieniu zasadniczych postulatów polskich przedsiębiorców" mówią też inni liczący się pracodawcy sektora handlu i usług – m.in. Artur Kazienko, prezes zarządu Kazar Group

Moda, handel, usługi: bez tarczy 2.0 nie uratujemy miejsc pracy
Sytuacja jest ekstremalnie trudna – mówi Artur Kazienko, prezes zarządu Kazar Group (fot. mat. pras.)
REKLAMA
  • Z sondażu przeprowadzonego pod koniec marca przez Konfederację Lewiatan wynika, że 69 proc. badanych przedsiębiorców planuje redukcje zatrudnienia.
  • Skala pomocy jest niewystarczająca – uważa Artur Kazienko, prezes zarządu Kazar Group.
  • Kryzys związany z pandemią koronawirusa dotyka przede wszystkim branżę rozrywkową, część sektora handlowego, sektor turystyki i gastronomii oraz branżę transportową.

Jak podkreśla Artur Kazienko, prezes grupy Kazar, członek Związku Polskich Pracodawców Handlu i Usług skala pomocy zapisanej w przyjętej tarczy antykryzysowej, w porównaniu do podobnych rozwiązań przyjętych np. w Czechach, wypada słabo.

Zobacz też: Koronawirus i branża modowa: najbliższe miesiące będą dramatyczne

- Skala pomocy jest niewystarczająca. Popatrzmy na kraje Europy Zachodniej, gdzie te sprawy zostały potraktowane zdecydowanie odważniej, czy np. na Czechy. Wydaje się, że nasza tarcza i związana z nią pomoc jest niewspółmierna do potrzeb. Zdecydowanie ochrona i liczba ocalonych miejsc pracy będą w dużej mierze zależały od wsparcia z budżetu. Czekamy na tarczę 2.0. Być może będziemy mieli do czynienia z refleksją i dodatkowymi punktami dostarczającymi więcej wsparcia - podkreśla Kazienko.

A wsparcie pozwalające utrzymać miejsca pracy jest wyjątkowo istotne. Z sondażu przeprowadzonego pod koniec marca przez Konfederację Lewiatan wynika, że 69 proc. badanych przedsiębiorców planuje redukcje zatrudnienia. Do zwolnień przymierza się aż 80 proc. firm średnich i 71 proc. małych. W sumie, w najbliższych dwóch miesiącach 54 proc. badanych firm planuje zwolnić od 20 do 50 proc. załogi.

Przeczytaj: Grozi nam szybki wzrost bezrobocia. Tarcza antykryzysowa go nie powstrzyma

Materiał chroniony prawem autorskim - zasady przedruków określa regulamin.
PODOBAŁO SIĘ? PODZIEL SIĘ NA FACEBOOKU

KOMENTARZE (0)

Do artykułu: Moda, handel, usługi: bez tarczy 2.0 nie uratujemy miejsc pracy

Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin forum

Redakcja poleca

Nie przegap żadnej nowości!

Subskrybuj newsletter PulsHR.pl Zamawiając newsletter akceptujsz Politykę prywatności portalu


REKLAMA

Drogi Użytkowniku!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych możemy przetwarzać Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. O celach tego przetwarzania zostaniesz odrębnie poinformowany w celu uzyskania na to Twojej zgody. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane dodatkowo jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.