PARTNERZY PORTALU partner portalu partner portalu

Młodzi w pracy: Jak ich przyciągnąć, zatrzymać i sprawić, by byli lojalnymi pracownikami?

Młodzi z pokolenia Z potrafią zmieniać pracę z dnia na dzień, nie przywiązują się do miejsca. Wyzwaniem więc jest to, by czymś ich przyciągnąć, zatrzymać oraz by ich "zlojalizować". Ale ostrożnie, bo jeśli czują nacisk autorytetu to się zniechęcają - mówi Marcin Fiedziukiewicz, prezes Jobsquare.

Młodzi w pracy: Jak ich przyciągnąć, zatrzymać i sprawić, by byli lojalnymi pracownikami?
Młodzi potrafią zmieniać pracę z dnia na dzień. (fot.pixabay)
REKLAMA

• Pracodawcy, jeśli chcą nadążyć za pędzącym rynkiem pracy, muszą się dostosować do nowych technologii i młodego pokolenia Z.

• Młodzi oczekują stabilności, balansu między pracą zawodową a życiem prywatnym, konkretów dotyczących stanowiska i dobrego wynagrodzenia - mówi Marcin Fiedziukiewicz z Jobsquare.

Interesują Cię biura, biurowce, powierzchnie coworkingowe i biura serwisowane? Zobacz oferty na PropertyStock.pl

• Mamy tak niskie bezrobocie, że pracodawcy po prostu muszą zacząć więcej płacić pracownikom - dodaje.

• Pokolenie Z komunikuje się za pomocą krótkich form. Więc w taki sam sposób trzeba do nich dotrzeć. Nie oczekiwać, że sami przyjdą - wyjaśnia Karol Leszczyński z Fundacji Inicjatyw Młodzieżowych.

• Internet i nowe technologie są dla młodego pokolenia rzeczywistością zastaną. Pracodawca musi to ująć - mówi Przemysław Jabłoński z Canon Polska.

• Dobry pracodawca musi być fair. Wtedy nie będzie miał problemu z utrzymaniem i lojalnością pracowników - komentuje Bohosiewicz.

Zmiany technologiczne zmieniają sposób pracy, na rynek wchodzą coraz młodsi - Pokolenie Z.

Pokolenie Z to grupa bardzo wymagająca, która stawia wiele wyzwań przed pracodawcami. Przedstawiciele tego pokolenia są nastawieni do życia w sposób realistyczny i materialistyczny, a zarazem bywają twórczy i ambitni. Ponadto, niskie bezrobocie dyktuje rynek pracownika. Pracodawcy nie mają wyjścia - jeśli chcą nadążyć i mieć pracowników muszą się dostosować do nowych warunków.

Panel dyskusyjny Pracownik i pracodawca wobec technologii przyszłości (fot.PTWP)
Panel dyskusyjny Pracownik i pracodawca wobec technologii przyszłości (fot.PTWP)

Pokolenie nielojalnych pracowników

- Pracodawcy muszą się dostosować do młodego pokolenia. Młodzi są podpięci do internetu, komunikują się w inny sposób niż ich starsi koledzy - przez komunikatory, smsy, snapchaty, messengery - i pracodawcy muszą wyjść im naprzeciw - mówi Marcin Fiedziukiewicz, CEO z Job Square.

Materiał chroniony prawem autorskim - zasady przedruków określa regulamin.
PODOBAŁO SIĘ? PODZIEL SIĘ NA FACEBOOKU

KOMENTARZE (1)

Do artykułu: Młodzi w pracy: Jak ich przyciągnąć, zatrzymać i sprawić, by byli lojalnymi pracownikami?

Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin forum
  • IMHO 2017-05-24 08:25:52

    Lojalnością się mieszkania i rachunków nie opłaci.

Redakcja poleca

Nie przegap żadnej nowości!

Subskrybuj newsletter PulsHR.pl Zamawiając newsletter akceptujsz Politykę prywatności portalu


REKLAMA

Drogi Użytkowniku!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych możemy przetwarzać Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane dodatkowo jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do odwołania zgody oraz prawo sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl. Wycofanie zgody nie wpływa na zgodność z prawem przetwarzania dokonanego przed jej wycofaniem.

W dowolnym czasie możesz określić warunki przechowywania i dostępu do plików cookies w ustawieniach przeglądarki internetowej.

Jeśli zgadzasz się na wykorzystanie technologii plików cookies wystarczy kliknąć poniższy przycisk „Przejdź do serwisu”.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.