PARTNERZY PORTALU partner portalu partner portalu partner portalu

Pracodawcy są przygotowani na zarządzanie pokoleniem Z?

  • Katarzyna Domagała-Szymonek
    KDS
  • 24 paź 2017 11:46

Niestałość pokolenia Z to mit? Takie wnioski płyną z najnowszego raportu, przygotowanego przez Annę Dolot z firmy rekrutacyjnej Aterima HR. Wynika z niego, że aż 40 proc. najmłodszego pokolenia pracowników nie ma nic przeciwko pracy w jednej firmie przez całe życie. Jednak są pewne warunki. Jakie?

Pracodawcy są przygotowani na zarządzanie pokoleniem Z?
Adobe Stock
REKLAMA

• Najmłodsi uczestnicy rynku pracy - pokolenie Z - obecni są dziś w niemal każdej firmie.

• Dr Anna Dolot, ekspertka HR z firmy rekrutacyjnej Aterima HR, przyjrzała się ich przyzwyczajaniom, oczekiwaniom czy sposobom motywowania.

• Wnioski z przygotowanego przez nią raportu w wielu aspektach powinny uspokoić przedsiębiorców, którzy zatrudniają młodych pracowników, odnajdujących się doskonale w świecie nowych technologii. 

– Pokolenie Z to cenny kapitał na początek współpracy – tłumaczy Dolot. – Jednak to pracodawca ma znaczący wpływ na to, jak go ukierunkuje. Wydobędzie z niego otwartość, energię i pomysłowość czy zbuduje mur, zasłaniając się cyfrowym niedopasowaniem - precyzuje autorka raportu. 

Z jej badania wynika, że niestałość młodego pokolenia - której tak obawiają się pracodawcy - jest ... mitem. Niemal 40 proc. badanych przyznało, że mogłoby przepracować w jednej firmie nawet całe życie, gdyby praca była atrakcyjna. 

Co kryje się pod określeniem "atrakcyjna"? 91 proc. mówi o odpowiednim wynagrodzeniu. Dalej na liście znajdziemy: atmosfera w pracy (93 proc.), przełożony, który dzieli się wiedzą i doświadczeniem (87 proc.), czy rozwój przez udział w ciekawych projektach, które stanowią wyzwanie (79 proc.), oraz elastyczne godziny (79 proc.).

Co ciekawe, duże znaczenie ma dla nich otrzymywanie informacji zwrotnej (72 proc.). Jak tłumaczy Dolot, to właśnie znak czasów, w których zostali wychowani. - Wynika to z przyzwyczajenia do dwukierunkowej komunikacji – „lajkują”, wystawiają opinie na temat miejsc, komentują rzeczywistość - mówi autorka raportu. 

Przesunięcie w kierunku tradycyjnych wartości

Także raport Accenture „Gen Z Rising” potwierdza fakt, że generacji Z nie można nazywać zawodowymi "skoczkami". 

- Widać przesunięcie w kierunku tradycyjnych wartości zawodowych, które przyświecały również ich rodzicom, takich jak m.in. jasna ścieżka kariery i stabilizacja, a także możliwość wykorzystania wiedzy nabytej podczas studiów - mówi Edyta Gałaszewska-Bogusz, dyrektor Accenture Operations w Polsce, organizacji, która zatrudnia ponad 2000 specjalistów w Warszawie i Krakowie. W tym gronie przede wszystkim są przedstawiciele generacji Y i Z.

Przypomnijmy, że generację Z tworzą młodzi ludzie urodzeni w latach dziewięćdziesiątych XX wieku. Właśnie zaczynają odbierać dyplomy ukończenia szkół wyższych.

Interesują Cię biura, biurowce, powierzchnie coworkingowe i biura serwisowane? Zobacz oferty na PropertyStock.pl

Materiał chroniony prawem autorskim - zasady przedruków określa regulamin.
PODOBAŁO SIĘ? PODZIEL SIĘ NA FACEBOOKU

KOMENTARZE (0)

Do artykułu: Pracodawcy są przygotowani na zarządzanie pokoleniem Z?

Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin forum
REKLAMA
  • PARTNER SERWISU partner portalu

Nie przegap żadnej nowości!

Subskrybuj newsletter PulsHR.pl Zamawiając newsletter akceptujsz Politykę prywatności portalu


REKLAMA