PARTNERZY PORTALU partner portalu partner portalu partner portalu partner portalu

Mimo dobrej koniunktury firmy kurierskie coraz bardziej zadłużone

67 proc. ankietowanych konsumentów w czasie pandemii skorzystało z usług firmy kurierskiej, a 65 proc. odbiera paczki w paczkomatach. W sytuacji dobrej koniunktury na usługi kurierskie zaskakujący był dotychczasowy przyrost zadłużenia tych przedsiębiorców. Długi branży wzrosły na koniec maja do 25,52 mln zł. - wynika z badania przygotowanego na zlecenie Krajowego Rejestru Długów.

  • Autor:PAP/AT
  • 3 cze 2020 10:47
Mimo dobrej koniunktury firmy kurierskie coraz bardziej zadłużone
Pod koniec maja 2020 r. zadłużenie branży kurierskiej sięgnęło 25,52 mln zł (fot. pexels.com)
REKLAMA
  • W sytuacji dobrej koniunktury na usługi kurierskie zaskakujący był dotychczasowy przyrost zadłużenia przedsiębiorców świadczących te usługi. Pod koniec maja 2020 r. zadłużenie branży sięgnęło 25,52 mln zł. Rok wcześniej kwota wszystkich zobowiązań firm kurierskich wyniosła 17,33 mln zł.
  • W ciągu roku zadłużenie branży wzrosło o 47 proc., choć w ostatnich miesiącach jego przyrost wyraźnie hamuje. O ile w lutym, czyli ostatnim miesiącu przed pandemią, dług kurierów wzrósł o 1,55 mln zł, a w rejestrze przybyło 24 dłużników, to w maju ten wzrost był symboliczny - liczba dłużników zwiększyła się o 1, a dług o 31,5 tys. zł. - wskazał prezes KRD Adam Łącki. Dodał, że
  • Największe problemy z regulowaniem swoich zobowiązań mają kurierzy w województwie mazowieckim, którzy zalegają ze spłatą 5,6 mln zł - wyliczył KRD. Kolejne na liście są Wielkopolska (4,42 mln zł) i Śląsk (2,58 mln zł). Rekordzista ma do oddania 832,6 tys. zł.

Blisko 67 proc. konsumentów zdecydowało się w czasie pandemii na skorzystanie z usług firmy kurierskiej, a 65 proc. ankietowanych swoje paczki odbiera w paczkomatach. Z kolei co piąty Polak (18,2 proc.) w ciągu ostatniego miesiąca po zamówioną przesyłkę poszedł na pocztę lub do innego punktu, np. stacji Orlen lub sklepu "Żabka".

Prawie połowa ankietowanych Polaków (48,9 proc.) uważa odbieranie paczek i zamówień w sklepach stacjonarnych za ryzykowne. Bezpieczniejsze wydaje im się korzystanie z usług kuriera (70 proc.), a ponad 81 proc. za najlepszy wybór w obecnych czasach uznało paczkomaty.

Według badania IMAS International na zlecenie Krajowego Rejestru Długów zdecydowana większość klientów pozytywnie ocenia zarówno jakość tego typu obsługi (99 proc.), jak i terminowość (94,7 proc.) oraz dbałość o paczki (97,3 proc.). Dodatkowo, w przeprowadzonym badaniu, zamawiający docenili dbałość o przestrzeganie wszystkich procedur bezpieczeństwa, np. używanie masek i rękawiczek oraz zachowanie bezpiecznych odległości. Ponad 93 proc. ankietowanych dobrze oceniło działania kurierów.

PODOBAŁO SIĘ? PODZIEL SIĘ NA FACEBOOKU

KOMENTARZE (0)

Do artykułu: Mimo dobrej koniunktury firmy kurierskie coraz bardziej zadłużone

Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin forum

Redakcja poleca

Nie przegap żadnej nowości!

Subskrybuj newsletter PulsHR.pl Zamawiając newsletter akceptujsz Politykę prywatności portalu


REKLAMA

Drogi Użytkowniku!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych możemy przetwarzać Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. O celach tego przetwarzania zostaniesz odrębnie poinformowany w celu uzyskania na to Twojej zgody. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane dodatkowo jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.