• Tyle samo kobiet co mężczyzn (74 proc.) z pokolenia millenialsów myśli o założeniu własnego biznesu.
• Prawie połowa ankietowanych pań (46 proc.) chciałaby to zrobić w dalszej przyszłości (powyżej dwóch lat).

Szacuje się, że w ciągu najbliższej dekady znacząco millenialsi wpłyną na kształt światowej gospodarki. Będą stanowili aż 75 proc. globalnej siły roboczej. Już teraz w Polsce żyje 9 mln osób, które uznaje się za przedstawicieli pokolenia Millenialsów.
Właśnie takie osoby zostały przebadane przez ARC Rynek i Opinia na zlecenie home.pl. Okazuje się, że tyle samo kobiet co mężczyzn (74 proc.) z pokolenia Millenialsów myśli o założeniu własnego biznesu. Prawie połowa ankietowanych pań (46 proc.) chciałaby to zrobić w dalszej przyszłości (powyżej dwóch lat).
Czytaj też: Deloitte: Millenialsi potrzebują wyzwań i rozwoju
- Kobiety należące do pokolenia Y nie boją się ryzykować. Wbrew obiegowym opiniom, to właśnie one w ciągu najbliższych lat zostaną przedsiębiorcami. Z pomocą przyjdą im nowe technologie, dzięki którym założenie dobrze prosperującego sklepu internetowego, bloga, oraz aplikacji będzie tanie i wygodne - mówi Marta Puczyńska, dyrektor działu marketingu i sprzedaży w home.pl.
Kobiety z pokolenia Y chcą zajmować się handlem (12 proc.) i marketingiem, reklamą oraz public relations (6 proc.), a także działać w branży spożywczej (7 proc.), IT (6 proc.), kosmetycznej (5 proc.), odzieżowej (5 proc.) i turystycznej (3 proc.).
*Celem badanie ARC Rynek i Opinia było sprawdzenie podejścia i skłonności pokolenia millennialsów do zakładania własnego biznesu. Liczebność próby wyniosła N=202.

KOMENTARZE (0)