Millenialsi chcą zakładać własne firmy

• Tyle samo kobiet co mężczyzn (74 proc.) z pokolenia millenialsów myśli o założeniu własnego biznesu.
• Prawie połowa ankietowanych pań (46 proc.) chciałaby to zrobić w dalszej przyszłości (powyżej dwóch lat).
REKLAMA


Puls HR Puls HR

Millenialsi chcą zakładać własne firmy

Szacuje się, że w ciągu najbliższej dekady znacząco millenialsi wpłyną na kształt światowej gospodarki. Będą stanowili aż 75 proc. globalnej siły roboczej. Już teraz w Polsce żyje 9 mln osób, które uznaje się za przedstawicieli pokolenia Millenialsów.

Właśnie takie osoby zostały przebadane przez ARC Rynek i Opinia na zlecenie home.pl. Okazuje się, że tyle samo kobiet co mężczyzn (74 proc.) z pokolenia Millenialsów myśli o założeniu własnego biznesu. Prawie połowa ankietowanych pań (46 proc.) chciałaby to zrobić w dalszej przyszłości (powyżej dwóch lat).

Czytaj też: Deloitte: Millenialsi potrzebują wyzwań i rozwoju

- Kobiety należące do pokolenia Y nie boją się ryzykować. Wbrew obiegowym opiniom, to właśnie one w ciągu najbliższych lat zostaną przedsiębiorcami. Z pomocą przyjdą im nowe technologie, dzięki którym założenie dobrze prosperującego sklepu internetowego, bloga, oraz aplikacji będzie tanie i wygodne - mówi Marta Puczyńska, dyrektor działu marketingu i sprzedaży w home.pl.

Kobiety z pokolenia Y chcą zajmować się handlem (12 proc.) i marketingiem, reklamą oraz public relations (6 proc.), a także działać w branży spożywczej (7 proc.), IT (6 proc.), kosmetycznej (5 proc.), odzieżowej (5 proc.) i turystycznej (3 proc.).

*Celem badanie ARC Rynek i Opinia było sprawdzenie podejścia i skłonności pokolenia millennialsów do zakładania własnego biznesu. Liczebność próby wyniosła N=202.

Podobał się artykuł? Podziel się!

REKLAMA

Nie ma jeszcze komentarzy. Kliknij aby dodać komentarz.

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.