Millenialsi chcą mieć własne firmy. Czym planują się zajmować?

• 75 proc. przedstawicieli millenialsów planuje założyć swój biznes.
• Chcą zajmować się głównie handlem i branżą spożywczą.
• By założyć dobrze prosperującą firmę według millenialsów trzeba pozyskać środki finansowe z zewnątrz
REKLAMA


Puls HR Puls HR

Millenialsi chcą mieć własne firmy. Czym planują się zajmować?

PODZIEL SIĘ


Autor: DlaHandlu.pl/AT

dlahandlu.pl

13 cze 2016 13:15


75 proc. przedstawicieli pokolenia millenialsów (osoby urodzone w latach 1980 – 1995) planuje założyć swój biznes – wynika z badania wykonanego przez ARC Rynek i Opinia. Chcą zajmować się handlem (12 proc,.), branżą spożywczą (po 7 proc.), marketingiem, reklamą, public relations, IT (po 6 proc.), branżą kosmetyczną i odzieżową (po 5 proc.), doradztwem i szkoleniami (3 proc.), projektowaniem, architekturą i designem (2 proc.).

Żeby założyć dobrze prosperującą firmę, trzeba, zdaniem millenialsów, pozyskać środki finansowe z zewnątrz (kredyty, pożyczki, dotacje, inwestorzy – 56 proc.), znaleźć miejsce na prowadzenie działalności (41 proc.), kupić sprzęt komputerowy i oprogramowanie (38 proc.), zasięgnąć porad prawnych i podatkowych (34 proc.), być obecnym w mediach społecznościowych (21 proc.), posiadać odpowiedni know-how i technologie (13 proc.), wirtualny hosting (10 proc.) oraz odbyć szkolenia (np. z asertywności, negocjacji – 7 proc.).

A co ich zachęca do prowadzenia własnego biznesu? Poczucie niezależności (49 proc.), elastyczny czas pracy (39 proc.), wysokie zarobki (38 proc.), praca zgodna z pasją (33 proc.), zabezpieczenie przyszłości (29 proc.), możliwość samodzielnego kierowania kierunku rozwoju biznesu (22 proc.), możliwość samorozwoju (20 proc.), praca zgodna z wyznawanymi wartościami (17 proc.), możliwość pracy ze zdolnymi i kreatywnymi osobami (7 proc.).

Millenialsi obawiają się za to tego, że nie pozyskają klientów (62 proc.), nie spełnią oczekiwań klientów (35 proc.), będą mieli za dużo pracy (25 proc.), problem ze zbilansowaniem życia prywatnego i zawodowego (24 proc.), nie nadążą za zmieniającą się sytuacją rynkową (21 proc.), że pomysł skopiuje konkurencja (20 proc.).

Cały artykuł czytaj tutaj.

Podobał się artykuł? Podziel się!

REKLAMA

Nie ma jeszcze komentarzy. Kliknij aby dodać komentarz.

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.