- PropertyNews.pl
- •28 lut 2018 16:27
Mali i średni przedsiębiorcy znad Wisły otrzymają kompleksowe wsparcie w wypracowaniu strategii wejścia na zagraniczne rynki. Przygotują ją w ramach nowego projektu Polskiej Agencji Inwestycji i Handlu (PAIH) - Polskie Mosty Technologiczne. – MŚP są dynamiczne, kreatywne i nowoczesne. Dostrzegamy zarówno potencjał, jak i bolączki tego rodzimego sektora, dlatego przychodzimy z konkretną i unikalną ofertą – podkreśla Krzysztof Senger, wiceprezes Agencji.

Małe i średnie przedsiębiorstwa tworzą ponad połowę PKB Polski; największy udział mają mikroprzedsiębiorstwa - ok. 30,2 proc. Kołem zamachowym gospodarki jest sprzedaż rodzimych towarów i usług za granicę. Od wejścia Polski do Unii Europejskiej krajowy eksport zwiększył się ponad trzykrotnie z niespełna 60 mld euro (2004 r.) do 185 mld euro w 2016 r. Rekordowy pułap 200 mld euro sprzedaż zagraniczna polskich firm osiągnąć miała już w 2017 roku, a do 2020 roku zwiększyć się może nawet do 293 mld euro (dane PKO BP). Najwięcej sprzedajemy do Niemiec i Wielkiej Brytanii, ale coraz śmielej patrzymy poza Europę. Dlatego w 2018 roku Polska Agencja Inwestycji i Handlu rozpoczyna realizację sześcioletniego projektu zindywidualizowanego wsparcia MŚP w umiędzynarodowieniu ich innowacyjnej oferty na rynkach poza unijnych - Polskie Mosty Technologiczne (PMT).
– Odsetek rodzimych przedsiębiorstw prowadzących działalność eksportową konsekwentnie wzrasta, jednak dla części z nich to nadal wyzwanie. Projekt Polskie Mosty Technologicznych wyposaża firmy w profesjonalne narzędzia przygotowujące je do wyjścia poza Europę i skutecznego poruszania się w zupełnie nowym środowisku biznesowym, na aż 20 rynkach - w asyście biur handlowych PAIH. Z kolei wysoką jakość doradztwa gwarantuje synergia wiedzy i doświadczenia ekspertów Agencji i partnerów zewnętrznych – tłumaczy Krzysztof Senger, wiceprezes PAIH odpowiedzialny za nadzór nad realizacją PMT.
Beneficjentami nowego projektu Agencji będą firmy z segmentu MŚP charakteryzujące się dużym potencjałem do internacjonalizacji swoich produktów, usług lub technologii. Są wśród nich przedsiębiorcy, których działalność wpisuje się w tzw. Krajowe Inteligentne Specjalizacje (KIS). Z programu skorzystają także mali przedsiębiorcy, którzy planują zwiększenie wolumenu eksportu lub rozważają inwestycje na rynkach zagranicznych.
Więcej przeczytasz tutaj.



KOMENTARZE (0)