Miejsce pracy dostosowane do stylu życia? Nowe trendy wkraczają do biur

Duńska korporacja DSV, w związku z dynamicznym rozwojem, buduje własny biurowiec w Warszawie. Przeprowadzkę pracowników zaplanowano na drugi kwartał 2020 r. Czym kierowano się podczas projektowania budynku? Jakie aspekty są najważniejsze dla pracowników? O trendach opowiadają Marcin Zarzycki, Senior Manager, Head of Business Process Development oraz Agata Szacka, Senior Employer Branding Specialist w DSV International Shared Services.
REKLAMA


Puls HR Puls HR

Miejsce pracy dostosowane do stylu życia? Nowe trendy wkraczają do biur

Obecnie nie tylko wysokie wynagrodzenie czyni miejsce pracy atrakcyjnym. Przy wyborze pracodawcy kandydaci coraz częściej biorą pod uwagę wygląd i funkcjonalność biura. Jak bardzo ten element jest istotny?

Marcin Zarzycki, Senior Manager, Head of Business Process Development w DSV International Shared Services: Rzeczywiście pracownicy coraz częściej zwracają uwagę na wygląd i funkcjonalność biura. Ich oczekiwania zmieniają się, dlatego też zanim przygotowaliśmy projekt nowego biurowca, postanowiliśmy przeprowadzić ankietę. Chcieliśmy dowiedzieć się, czego dokładnie nasi ludzie potrzebują w miejscu pracy. Opinia pracowników jest dla nas zawsze bardzo ważna, a w przypadku tego projektu - kluczowa. W badaniu wzięło udział kilkaset osób.

Co pokazały wyniki ankiety?

M.Z. Okazało się, że potrzeby pracowników są bardzo różnorodne. Duża grupa woli pracę w „open space”, inni chcą wykonywać obowiązki w mniej formalnej atmosferze, przykładowo w pomieszczeniach do pracy twórczej. Na popularności zyskują również tzw. coffee pointy. Pracownicy chcą móc wziąć laptopa, odejść od biurka i popracować przy kawie.

Agata Szacka, Senior Employer Branding Specialist w DSV International Shared Services: Warto dodać, że pracownicy chcieliby, aby biuro było dostosowane zarówno do ich stylu pracy, jak i do trybu życia. W związku z tym, w ankiecie zapytaliśmy nie tylko o aspekty związane z pracą i pomysły na aranżację. Zadaliśmy też na przykład pytania dotyczące ich sposobu odżywiania się, czy chęci korzystania z klubu fitness. Kolejne istotne kwestie, które uwzględniliśmy, dotyczyły dojazdu do pracy oraz godzin pracy. Pod uwagę wzięliśmy wszystkie najważniejsze informacje, które razem umożliwią nam stworzenie atrakcyjnego biura dla naszych pracowników.

W jaki sposób można zadbać o zdrowie prawników poprzez aranżację biura?

A.S. W naszej nowej siedzibie będzie kantyna ze zdrowym menu, dostępna jedynie dla naszych pracowników. Serwowane będą sałatki, kanapki i lekkie dania główne.

M.Z. Innym przykładem może być centrum fitness, które również znajdzie się w nowym biurze. Sportowa część będzie miała ok. 250-300 metrów kwadratowych. Umieścimy w niej wszystkie niezbędne sprzęty do ćwiczeń.

CZYTAJ DALEJ »
Podobał się artykuł? Podziel się!

REKLAMA

Nie ma jeszcze komentarzy. Kliknij aby dodać komentarz.

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.