PARTNERZY PORTALU partner portalu partner portalu partner portalu partner portalu

Michelin Polska: Nie ma już luksusu spotykania się z kandydatem przez cztery kolejne dni

  • Ireneusz Chojnacki
    ICH
  • 3 paź 2019 12:00

Porównując rynek pracy teraz i parę lat temu, rzeczywiście widać naprawdę dużą różnicę, ale radzimy sobie i skutecznie zatrudniamy. Wymaga to może trochę dłuższego czasu, innego podejścia, ale paradoksalnie trochę kryzys nam jako pracodawcy nawet pomógł. Musieliśmy dużo zmienić i wiele procedur ulepszyć. Już nie ma luksusu spotykania się z kandydatem przez cztery kolejne dni i wybierania - wskazuje Agata Trzcianowska, dyrektor personalna w Michelin Polska.

Michelin Polska: Nie ma już luksusu spotykania się z kandydatem przez cztery kolejne dni
Michelin Polska to jeden z laureatów nagrody Top Pracodawcy Polski Wschodniej 2019 (fot. PTWP)
REKLAMA

Michelin Polska zatrudnia około 5 tys. pracowników. Agata Trzcianowska, dyrektor personalna w tej firmie, wskazuje, że rynek pracy jest obecnie trudniejszy niż w przeszłości i żeby sobie na nim skutecznie radzić, trzeba działać inaczej, z innym podejściem do pracowników.

Interesują Cię biura, biurowce, powierzchnie coworkingowe i biura serwisowane? Zobacz oferty na PropertyStock.pl

- Oczywiście trzeba się postarać, żeby pracowników zatrudnić, a później, co jest jeszcze trudniejsze, utrzymać ich w pracy - stwierdza Agata Trzcianowska.

Jak to robi Michelin Polska? Agata Trzcianowska mówi, że to kwestia nowatorskiej polityki stosowanej konsekwentnie od kilkunastu lat, która się sprawdza.

- Na przykład pracowniczy program emerytalny, o czym teraz bardzo dużo się dyskutuje - PPK dla pracowników - u nas funkcjonuje od 18 lat. To jest tylko jeden z elementów, który wprowadzaliśmy, myśląc o tym, żeby pracownicy chcieli się z nami wiązać na długo, żeby byli zadowoleni - zaznacza Agata Trzcianowska.

- Drugi element, który osobiście uważam za najważniejszy i którego nie da się podrobić, to atmosfera pracy. Dla mnie to jest czynnik kluczowy, pozwalający pracownika u siebie zatrzymać - dodaje Agata Trzcianowska.

Dyrektor personalna Michelin Polska wskazuje, że chociaż rynek pracy nie jest głęboki, to firma nie zatrudnia pracowników przez agencje pracy tymczasowej i nie zatrudnia obcokrajowców.

- Jesteśmy jeszcze w stanie cały czas przyciągać pracowników dzięki bardzo dobrej opinii, jaką mamy jako pracodawca. Markę pracodawcy mamy bardzo dobrą, a skala rekrutacji jest u nas bardzo duża, bo 500-600 osób rocznie. Już same odejścia na emeryturę, które oczywiście w każdym roku są przez nas prognozowane, to już jest ubytek kilkuset osób rocznie. Stąd ta skala zatrudniania - wskazuje Agata Trzcianowska.

Michelin Polska to jeden z laureatów nagrody Top Pracodawcy Polski Wschodniej 2019.

Materiał chroniony prawem autorskim - zasady przedruków określa regulamin.
PODOBAŁO SIĘ? PODZIEL SIĘ NA FACEBOOKU

KOMENTARZE (0)

Do artykułu: Michelin Polska: Nie ma już luksusu spotykania się z kandydatem przez cztery kolejne dni

Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin forum
REKLAMA
  • PARTNER SERWISU partner portalu

Nie przegap żadnej nowości!

Subskrybuj newsletter PulsHR.pl Zamawiając newsletter akceptujsz Politykę prywatności portalu


REKLAMA