Michał Jaszczyk, PepsiCo: Najtrudniejsze decyzje to te związane z kwestiami międzyludzkimi

- W PepsiCo drzwi członków zarządu, dyrektorów i kierowników są zawsze otwarte dla pracowników. Każdy może przyjść, skonsultować i zapytać o coś. Może mieć pewność, że otrzyma pomoc i wsparcie. Otwarta kultura organizacyjna tkwi głęboko w DNA naszej firmy - mówi Michał Jaszczyk, dyrektor generalny i prezes PepsiCo Polska.
REKLAMA


Puls HR Puls HR

Michał Jaszczyk, PepsiCo: Najtrudniejsze decyzje to te związane z kwestiami międzyludzkimi

PODZIEL SIĘ


Autor: Justyna Koc

11 lip 2018 6:00


  • 57 proc. pracowników PepsiCo w Polsce może poszczycić się ponad 10-letnim stażem pracy.
  • 65 proc. osób zatrudnionych w spółce pracuje na pierwszej linii jako przedstawiciele handlowi i pracownicy produkcji.
  • Wielu pracowników PepsiCo wraca do firmy. Przykładem jest Michał Jaszczyk, dyrektor generalny i prezes PepsiCo Polska, który po raz trzeci związał swoją karierę zawodową z firmą.

**********

Ma pan doświadczenie menedżerskie. Przez ostatnie 3 lata stał pan na czele zespołu sprzedaży w PepsiCo. Czym kieruje się pan w codziennej pracy z ludźmi?

Michał Jaszczyk, dyrektor generalny i prezes PepsiCo Polska: - W PepsiCo drzwi członków zarządu, dyrektorów i kierowników są zawsze otwarte dla pracowników. Każdy może przyjść, skonsultować i zapytać o coś. Może mieć pewność, że otrzyma pomoc i wsparcie.

Otwarta kultura organizacyjna tkwi głęboko w DNA naszej firmy. To z pewnością jeden z naszych wyróżników, który przesądza o tym, że pracownicy zostają w PepsiCo na dłużej. Dokładnie 57 proc. zatrudnionych w naszej firmie może poszczycić się ponad 10-letnim stażem pracy.

Drugi czynnik, o którym na pewno warto wspomnieć, to nasza zasada ustawicznego uczenia się (tzw. life-long learning). Zachęcamy naszych pracowników, aby ciągle podwyższali swoje kompetencje i wspieramy ich w samorealizacji. To m.in. dlatego PepsiCo w Polsce uzyskało kolejny rok z rzędu zaszczytny tytuł Top Employer Polska.

Praca w sprzedaży ma swoją własną specyfikę, szczególnie w dużej globalnej firmie z sektora FMCG. W PepsiCo 65 proc. pracowników pracuje na pierwszej linii jako przedstawiciele handlowi i pracownicy produkcji. Dla mnie jako menedżera najważniejsza jest dobra komunikacja. Każdy pracownik, nie tylko sprzedaży, musi dokładnie wiedzieć, czego się od niego oczekuje, jakie są jego zadania i jak jego praca wpływa na całą organizację.

Specyfika pracy w PepsiCo sprawia, że wielu pracowników wraca do naszej firmy, nawet jeśli przez jakiś czas zdobywali doświadczenie w innym miejscu. Ja na przykład jestem w PepsiCo już po raz trzeci w swojej karierze zawodowej.

CZYTAJ DALEJ »
Podobał się artykuł? Podziel się!

REKLAMA

4 komentarzy. Kliknij aby dodać komentarz.

Pracownik 2018-07-20 22:22:53

Ta te frazesy o produkcji to sobie może Pan Jaszczyk wsadzić..już nie powiem gdzie.Przewidywalne grafiki??no tak w lipcu i sierpniu rób po 240 godzin,bo ludzie na urlopie albo w delegacja ,a jak się nie zgodzisz to tylko groźby i to majaczenie że przecież nadgodziny zapłacą...A później ostatni miesiąc kwartału i robią wszystko żebyś nic więcej ponad gołą pensję nie dostał. Słuchanie pracowników?Jasne...Kiero sobie coś wymyśli i się pyta o propozycję,żadna nie przejdzie bo już wszystko przyklepane a każdy pomysł pracownika traktowany jest jako prztyczek w ego kierownika i podważanie jego kompetencji.Można wymieniać w nieskończoność.Lepiej radziłbym porozmawiać z pracownikami bezpośrednio a nie dyrdymały opowiadać i szczycić się jakimiś nagrodami które tyczą się tylko działu sprzedaży i marketingu.Produkcja nie ma prawa głosu bo jakby ktoś ich posłuchał to żadnej nagrody by nie było

Ponton 2018-07-18 18:56:51

Wiedziałam, że przemysł naftowy w Wenezueli prędzej czy później dobiegnie załamania.

Camille 2018-07-18 18:55:04

To dobra mobilizacja na przesiadkę na rower, oszczędność i aktywność to lubię!

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.