PARTNERZY PORTALU partner portalu partner portalu partner portalu partner portalu partner portalu

#MeToo: Molestowanie seksualne wypływa w social media. Działy HR w stanie gotowości?

Dość milczenia na temat molestowania seksualnego. W październiku ubiegłego roku, na fali skandalu, który wybuchł wokół znanego producenta filmowego Harveya Weinsteina (kilkadziesiąt hollywoodzkich gwiazd oskarżyło go o molestowanie, a kilka nawet o gwałt), aktorka Alyssa Milano zapoczątkowała na Twitterze akcję #metoo, która zachęciła kobiety, które były molestowane, do przerwania milczenia. Tylko między październikiem a grudniem ubiegłego roku hasztag #metoo został użyty na Twitterze ponad 6 mln razy. Na firmy padł blady strach. Skandal może wybuchnąć w każdym momencie.

#MeToo: Molestowanie seksualne wypływa w social media. Działy HR w stanie gotowości?
Media społecznościowe zmieniły zasady gry. Teraz każdy publicznie może opowiedzieć o naruszeniach prawa w pracy (fot. pixabay)
REKLAMA
  • Z badania przeprowadzonego w Stanach Zjednoczonych w listopadzie ubiegłego roku (a więc już po rozpoczęciu akcji #metoo) przez agencję Harris Poll wynika, że blisko 64 procentom Amerykanek łatwiej jest mówić o tym, że były molestowane, gdy wiedzą, że nie są jedyne.
  • Zła wiadomość jest taka, że tylko 20 proc. z nich uważa, że gdyby powiedziały o tym w pracy, firmy wykazałyby odpowiednie zrozumienie i wsparcie.
  • To oznacza jedno – działy HR mają sporą lekcję do odrobienia.

– Dotychczas wiele firm myślało, że problem molestowania i mobbingu ich nie dotyczy. Nie definiowano tych pojęć, nie zatrudniano specjalistów do rozwiązywania konfliktów w firmie, jeśli wprowadzano kodeksy etyczne – to działały często w teorii. Z tyłu głowy niejeden pracodawca miał przekonanie, że pracownik bez twardych dowodów nie ma szans w sporze z firmą – mówi Marek Sitkiewicz, członek zarządu MonsterPolska.pl.

– Media społecznościowe zmieniły jednak zasady gry. Teraz każdy może publicznie opowiedzieć o naruszeniach prawa w pracy. Takie informacje opublikowane np. na Facebooku mogą mieć ogromną siłę rażenia. Działy HR powinny wykazywać się większą empatią wobec pracowników, gdyż sprawy, wydawałoby się, wewnętrzne firmy mogą w jednej chwili stać się nagłówkami mediów – przestrzega.

Przykładów, że molestowanie seksualne w miejscu pracy wypływa na światło dzienne w mediach, a nie w firmie, nie brakuje. Głośna była sprawa dotycząca Kamila Durczoka, byłego szefa „Faktów” TVN, oskarżonego o molestowanie seksualne na łamach tygodnika „Wprost”. Ostatecznie Kamil Durczok rozstał się ze stacją – „osiągnięto wzajemne porozumienie w sprawie zakończenia współpracy ze skutkiem natychmiastowym”.

Czytaj też: Kamil Durczok stracił pracę przez molestowanie i mobbing w TVN

Materiał chroniony prawem autorskim - zasady przedruków określa regulamin.
PODOBAŁO SIĘ? PODZIEL SIĘ NA FACEBOOKU

KOMENTARZE (1)

Do artykułu: #MeToo: Molestowanie seksualne wypływa w social media. Działy HR w stanie gotowości?

Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin forum
  • Piotr 2018-01-12 08:13:37

    Dlatego każdy dział HR powinien prowadzić badania satysfakcji z pracy i tam delikatnie diagnozować temat.

Redakcja poleca

Nie przegap żadnej nowości!

Subskrybuj newsletter PulsHR.pl Zamawiając newsletter akceptujsz Politykę prywatności portalu


REKLAMA

Drogi Użytkowniku!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych możemy przetwarzać Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. O celach tego przetwarzania zostaniesz odrębnie poinformowany w celu uzyskania na to Twojej zgody. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane dodatkowo jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.