Menedżerowie odchodzą z firmy. Jak ją ratować?

Budowali firmę od podstaw. Z dnia na dzień ją opuszczają. Czasami nawet pociągają za sobą całe działy. Co zrobić, by firma przetrwała, gdy odchodzą z niej kluczowi menedżerowie?
REKLAMA


Puls HR Puls HR

Menedżerowie odchodzą z firmy. Jak ją ratować?

PODZIEL SIĘ


Autor: Joanna Oreł

1 wrz 2014 6:23


W ubiegłym roku w ramach fuzji platformy NC+ i wynikającej z niej restrukturyzacji, firmę opuścili Marek Staniszewski, dyrektor wykonawczy marketingu Canal+, Beata Mońka, wiceprezes platformy NC+, oraz Kamila Barabasz, dyrektor HR i administracji Canal+. Powody? Różnice zdań lub wypowiedzenia ze strony menedżerów.

Czytaj też: Warto wiedzieć dlaczego ludzie odchodzą z twojej firmy

– Co do zasady nie komentujemy zmian personalnych, które swoją drogą są niejako wpisane w charakterystykę prowadzenia działalności biznesowej – tak, nawet teraz, sprawę komentuje Arkadiusz Mierzwa, dyrektor ds. komunikacji w NC+ i utrzymuje, że osoby, które rozstały się z firmą, zostały zastąpione przez równie kompetentne. Kulisów zmian nie zamierza jednak podawać.

Odejście z firmy kilku menedżerów nie jest jednak tak dużym zagrożeniem dla ciągłości jej funkcjonowania, jak sytuacja, w której kluczowi pracownicy zabierają ze sobą zaufanych pracowników, z którymi dotychczas współpracowali.

Czytaj też: Stay interview, czyli lepiej nie pytać

– Kilka lat temu stało się tak w przypadku Axy. Jeden z szefów odszedł do innej firmy, a za nim zwolnił się cały pion finansowy. Tego nie byliśmy w stanie przewidzieć – mówi Anna Bugalska, dyrektor działu doradztwa i badań organizacyjnych w Instytucie Rozwoju Biznesu.

– Podobnie, gdy Cezary Stypułowski odchodził do PZU, to okazało się, że część menedżerów, z którymi pracował w Banku Handlowym, stopniowo przeszła do nowej firmy. Później, gdy Stypułowski został prezesem BRE Banku (obecnie mBank), również zabrał ze sobą część zespołu. Tak samo prezes Witold Jaworski ściągnął swoich ludzi z Generali do Allianz – wylicza Bugalska.

Zdaniem ekspertów, na utratę kluczowych pracowników najbardziej narażone są duże firmy konsultingowe. Szefostwo w kryzysie kadrowym jest stawiane przed nie lada wyzwaniem. Z jednej strony firma pozostaje bez kadr zarządzających. A co za tym idzie – obowiązków przybywa na różnych szczeblach. Z drugiej strony – pozostaje sfrustrowana i zdemotywowana część zespołu.

– Kluczowe w relacjach z pracownikami są szczerość, otwartość i spójność komunikatów. Jeżeli z firmy odeszli najlepsi i ważni pracownicy, poinformujmy resztę zespołu o prawdziwych powodach kryzysu i skupmy się na tym, co dalej – uważa Romeo Grzębowski, prezes Extended Disc.

CZYTAJ DALEJ »
Podobał się artykuł? Podziel się!
  • 10.

    JUBILEUSZOWA EDYCJA 14-16 maja 2018, Katowice • Spodek i MCK • Metropolia GZM

Pobierz aplikację EEC

REKLAMA

Nie ma jeszcze komentarzy. Kliknij aby dodać komentarz.

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.