PARTNERZY PORTALU partner portalu partner portalu

Menedżerowie niechętnie zarządzają emocjami. Nie chcą osłabić swojej pozycji

Najnowsze badania Instytutu Rozwoju Emocji udowadniają, że 35 proc. aktywnych zawodowo Polaków ma problemy z prawidłowym rozpoznaniem emocji, a aż 62 proc. z ich regulowaniem. Jakie korzyści dla firmy przynoszą pracownicy z rozwiniętą inteligencją emocjonalną, zwłaszcza na stanowiskach menedżerskich?

  • Autor: jk
  • 23 sty 2019 12:02
Menedżerowie niechętnie zarządzają emocjami. Nie chcą osłabić swojej pozycji
Menedżerowie niechętnie podejmują się działań związanych z rozwojem emocji, uważając to za osłabienie swojej pozycji w oczach podwładnych (Fot. Fotolia)
REKLAMA
  • Rozwinięta inteligencja emocjonalna pozytywnie wpływa na ogólny stan pracownika.
  • Pracownik jest bardziej świadomy swojej wartości, lepiej radzi sobie z konfliktami w zespole, łatwiej i chętniej podejmuje się współpracy z innymi. Jest też bardziej odporny na stres.
  • Skutkuje to mniejszą rotacją w zespole oraz ograniczaniem dni zwolnień lekarskich.

Najnowsze badania prowadzone w Polsce przez Instytut Rozwoju Emocji pokazują, że inteligencję emocjonalną można kształtować niezależnie od wieku. Istotną rolę w rozwijaniu umiejętności miękkich kadry zarządzającej dostrzegają korporacje oraz mniejsze przedsiębiorstwa, widząc w tym szansę na zbudowanie silnego i stabilnego zespołu.

Wartość inteligencji emocjonalnej na rynku pracy

- Emocje są kluczowe w uczeniu się – osoby dobrze radzące sobie ze swoimi emocjami mają lepszą pamięć, są bardziej kreatywne, nastawione na osiągnięcie swojego celu. To szczególnie istotne w dzisiejszych dynamicznych czasach, w których rynek pracy wymaga od nas stałego rozwoju, nauki nowych umiejętności i przyswajania wiedzy - mówi Marzena Martyniak, założycielka Instytutu Rozwoju Emocji.

Interesują Cię biura, biurowce, powierzchnie coworkingowe i biura serwisowane? Zobacz oferty na PropertyStock.pl

Badania pokazały, że czteromiesięczne szkolenie poprawiło wyniki aż o 30 proc. W kwestionariuszach samoopisowych badani w 87 proc. zaznaczyli, że czują, że są świadomi swoich emocji, a w 67 proc. że myśli, że rozumie co czują inni.

Czytaj też: Menedżer nie cyborg i odczuwa emocje. Musi tylko nimi dobrze zarządzać

Jednak zestawiając wyniki różnych wykorzystanych testów (w tym zawierających opinię przełożonego i współpracowników) okazuje się, że tylko 9 proc. potrafi wczuć się w to, co czują inni. Badania wyników regulowania emocji, stanowiącego niezwykle istotny aspekt pracy, również nie prezentują się pozytywnie. 56 proc. badanych myśli, że czasem działa pod wpływem emocji, ale tylko 6 proc. potrafi je regulować. I choć aż 50 proc. przyznaje, że odpowiednie emocje pozwalają im się skupić na zadaniu, to prawie 32 proc. nie potrafi tego wykorzystywać.

Materiał chroniony prawem autorskim - zasady przedruków określa regulamin.
PODOBAŁO SIĘ? PODZIEL SIĘ NA FACEBOOKU

KOMENTARZE (0)

Do artykułu: Menedżerowie niechętnie zarządzają emocjami. Nie chcą osłabić swojej pozycji

Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin forum

Nie przegap żadnej nowości!

Subskrybuj newsletter PulsHR.pl Zamawiając newsletter akceptujsz Politykę prywatności portalu


REKLAMA

Drogi Użytkowniku!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych możemy przetwarzać Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane dodatkowo jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do odwołania zgody oraz prawo sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl. Wycofanie zgody nie wpływa na zgodność z prawem przetwarzania dokonanego przed jej wycofaniem.

W dowolnym czasie możesz określić warunki przechowywania i dostępu do plików cookies w ustawieniach przeglądarki internetowej.

Jeśli zgadzasz się na wykorzystanie technologii plików cookies wystarczy kliknąć poniższy przycisk „Przejdź do serwisu”.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.