PARTNERZY PORTALU partner portalu partner portalu

Menedżer też człowiek, ale czy wypada mu przeklinać?

„Przyjdą te oszołomy k... i zrobią tu, k..., kocioł taki”, „Nie przestanę kląć do momentu, aż k... nie weźmiecie odpowiedzialności za to, co robicie" – takie słowa również padają z ust menedżerów. Czy po godzinach szefowie mogą sobie na nie pozwalać?

Menedżer też człowiek, ale czy wypada mu przeklinać?
REKLAMA
Zdania prezesa Orlenu Jacka Krawca w rozmowie z rzecznikiem rządu Pawłem Grasiem ujawnione w tzw. aferze podsłuchowej oraz te zawarte w mejlu dyrektora poznańskiego Teatru Muzycznego Przemysława Kieliszewskiego do podwładnych kłócą się z teorią o dobrym menedżerze.

Jego wizerunek powinien być spójny zarówno w pracy, jak i w życiu prywatnym, a samodyscyplina i uczciwość to jedne z podstawowych cech skutecznych kierowników. Czy to oznacza, że Krawiec i Kieliszewski są złymi menedżerami?

– Zastanawiałem się nad tym, czy są ludzie, którzy nie używają przekleństw. I powiedzmy sobie szczerze – każdemu się to zdarza. Mnie także – przyznaje Kazimierz Sedlak, prezes firmy Sedlak & Sedlak. – Niemniej menedżerowi nie wypada używać wulgaryzmów, także po godzinach.

Interesują Cię biura, biurowce, powierzchnie coworkingowe i biura serwisowane? Zobacz oferty na PropertyStock.pl

Bycie menedżerem to coś więcej niż stanowisko i zakres obowiązków. Samoświadomość i samokontrola powinny podpowiedzieć im, kiedy należy ugryźć się w język, także w sytuacjach prywatnych. Z drugiej jednak strony szef to też człowiek.

– Wiadomo, że bywają sytuacje bardzo stresujące, np. gdy ktoś narusza przepisy drogowe. Wielu kierowców otwiera szyby i nadużywa wulgaryzmów – komentuje Kazimierz Sedlak, choć sam wprost nie przyznaje, że i jemu się to zdarza.

Andrzej Popadiuk z zarządu Gdańskiej Fundacji Kształcenia Menedżerów uważa z kolei, że szef z ludzką twarzą, który w sytuacjach nieformalnych potrafi „wrzucić na luz", ma poczucie humoru i dystans do siebie, zwykle cieszy się większą akceptacją i życzliwością pracowników.

– Ale jeśli przekracza granicę? – pyta Popadiuk. – Żeby użyć obrazowego porównania, kucharz, który ukradkiem dłubie w uchu nie budzi zaufania obserwujących go gości. Menedżer, który prywatnie krytykuje swoją firmę lub wypowiada się, używając podwórkowego języka, ryzykuje utratę największego kapitału każdego szefa – wiarygodności w oczach swoich ludzi – komentuje.

Ostrym przeciwnikiem wulgaryzmów w ustach menedżerów jest prezes ArcelorMittal Poland. Twierdzi, że przekleństw stara się nie używać ani w języku angielskim, którym posługuje się na co dzień, ani w języku polskim, którego dopiero się uczy.

Materiał chroniony prawem autorskim - zasady przedruków określa regulamin.
PODOBAŁO SIĘ? PODZIEL SIĘ NA FACEBOOKU

#whyoffice

#whyoffice Biuro to nie tylko adres 15 czerwca 2021 • 09:30
Debata Propertynews.pl, Propertydesign.pl, PulsHR.pl

Partnerzy

logotyp
logotyp
logotyp
logotyp
logotyp

KOMENTARZE (0)

Do artykułu: Menedżer też człowiek, ale czy wypada mu przeklinać?

Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin forum

Nie przegap żadnej nowości!

Subskrybuj newsletter PulsHR.pl Zamawiając newsletter akceptujsz Politykę prywatności portalu


REKLAMA

Drogi Użytkowniku!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych możemy przetwarzać Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane dodatkowo jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do odwołania zgody oraz prawo sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl. Wycofanie zgody nie wpływa na zgodność z prawem przetwarzania dokonanego przed jej wycofaniem.

W dowolnym czasie możesz określić warunki przechowywania i dostępu do plików cookies w ustawieniach przeglądarki internetowej.

Jeśli zgadzasz się na wykorzystanie technologii plików cookies wystarczy kliknąć poniższy przycisk „Przejdź do serwisu”.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.