PARTNERZY PORTALU

Menedżer najsłabszym ogniwem z zespole. Jego błędy musi naprawiać HR

  • km
  • 28 gru 2022 13:45

Zdarzają się sytuacje, w których menedżerowie podejmują działania, które ostatecznie demotywują pracowników i mogą doprowadzić nawet do ich odejścia. Wynika to z braku doświadczenia w zarządzaniu ludźmi, a także niewystarczającej empatii. W takiej sytuacji zadaniem HR jest podejmowanie odpowiednich kroków, by utrzymać pracownika w firmie. Jak to zrobić?

Menedżer najsłabszym ogniwem z zespole. Jego błędy musi naprawiać HR
Powodem demotywacji u pracowników jest często brak jasno określonych celów (fot. Vlad Hilitanu/Unsplash)
REKLAMA
  • Według badań Kincentric już w minionych latach około 1/4 pracowników w Polsce deklarowała niezaangażowanie w realizację swoich obowiązków zawodowych, a tylko połowa deklarowała się jako realizująca je z dużym skupieniem.
  • Pracownik, otrzymując czas i uwagę przełożonego, niejednokrotnie wykazuje się większym zaangażowaniem i może chcieć pozostać w firmie na dłużej.
  • Zadaniem HR-owców w takiej sytuacji jest m.in. utrzymanie pracownika w firmie. Nawet gdy jest ona źle zarządzana przez menedżerów.

Z raportu Pracuj.pl „Praca w czasach zmian” wynika, że młode pokolenia – Y i Z – najczęściej odczuwają wypalenie zawodowe i niechęć do pracy. 40 proc. osób w wieku 18-24 lata i 44 proc. w wieku 24-34 lata boryka się z takimi problemami. Prawie połowa badanych w raporcie „Nowe oblicza pracy” deklaruje również, że porzuciłaby pracę, gdyby ta źle wpływała na ich zdrowie psychiczne, a wśród czynników sprzyjających wypaleniu zawodowemu wymieniane są intensywne tempo pracy, nadmiar obowiązków i stres.

Zobacz: Pokolenie Z na rynku pracy: jak motywować, by nie zdemotywować

Według badań Kincentric już w minionych latach około 1/4 pracowników w Polsce deklarowała niezaangażowanie w realizację swoich obowiązków zawodowych, a tylko połowa deklarowała się jako realizująca je z dużym skupieniem. Takie postawy mogą mieć duży wpływ na efektywność organizacji i dobrostan zespołu. To niepokojące szczególnie w obliczu mobilizacji, jakiej wymaga adresowanie wyzwań generowanych przez spowolnienie wzrostu gospodarczego.

Skąd bierze się demotywowanie pracowników?

Niejednokrotnie celem firmy jest bycie innowacyjnym przedsiębiorstwem. W ten sposób marka chce być postrzegana przez środowisko B2B, a także pracowników. Z jednej strony firma pragnie być innowacyjna, a z drugiej wprowadza oszczędności, które uniemożliwiają podejmowanie innowacyjnych aktywności. Ten swoisty dysonans może doprowadzić do demotywacji pracowników.

Kolejnym powodem demotywacji jest brak jasno określonych celów. Menedżerowie chcą rozwijać firmę i poszukują nowych sposobów, aby zrealizować zadanie. W tym celu wymyślają pomysły, które są realizowane przez krótki czas. Dopóki na horyzoncie nie pojawią się kolejne. Brak konsekwencji prowadzi do destabilizacji.

Materiał chroniony prawem autorskim - zasady przedruków określa regulamin.
PODOBAŁO SIĘ? PODZIEL SIĘ NA FACEBOOKU

KOMENTARZE (0)

Do artykułu: Menedżer najsłabszym ogniwem z zespole. Jego błędy musi naprawiać HR

Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin forum
REKLAMA

Nie przegap żadnej nowości!

Subskrybuj newsletter PulsHR.pl Zamawiając newsletter akceptujsz Politykę prywatności portalu


REKLAMA