PARTNERZY PORTALU partner portalu partner portalu

Marnotrawstwo czasu pracy można eliminować, mówi Robert Reinfuss

- Zgodnie z badaniem, które przeprowadziliśmy wśród menedżerów, niepotrzebne i bezcelowe zadania pochłaniają ok. 30 proc. czasu załogi. Skala marnotrawstwa bardzo różni się w zależności od firmy i rodzaju stanowiska. W literaturze fachowej spotykamy się z ocenami, że nawet 80 proc. zadań może być nierentownych w rentownej firmie - mówi Robert Reinfuss, doradca biznesowy.

Marnotrawstwo czasu pracy można eliminować, mówi Robert Reinfuss
Robert Reinfuss, doradca biznesowy (Fot. mat.pras.)
REKLAMA
  • Dzięki pomiarom rentowności pracy (jej kosztów i efektu) wiemy, czy to, co robią pracownicy ma sens i czy firma na ich pracy zarabia.
  • Jak zaznacza Robert Reinfuss, pomiar rentowności pracy to technika trochę w duchu zarządzania turkusowego.
  • Jeśli udostępnimy pracownikom informację o przydatności ich pracy i pozwolimy współuczestniczyć w procesie poprawy efektywności, to będzie to ważna zmiana w kulturze zarządzania.

Czym jest rentowność pracy i dlaczego jej pomiar jest ważny dla biznesu?

Robert Reinfuss, doradca biznesowy: - Rentowność pracy jest jedną z najważniejszych miar w biznesie. Rentowna jest praca, której efekty są więcej warte niż koszty, które ponosimy, by tę pracę wykonać. Dzięki pomiarom rentowności wiemy, czy to, co robią pracownicy ma sens i czy firma na ich pracy zarabia. Korzysta na tym zarówno właściciel, jak i pracownicy.

Interesują Cię biura, biurowce, powierzchnie coworkingowe i biura serwisowane? Zobacz oferty na PropertyStock.pl

W jaki sposób można sprawdzić, czy praca wykonywana przez pracowników jest rentowna?

- Na rynku istnieje sporo metod, które pozwalają szacować rentowność pracy. Problem w tym, że dotychczas stosowane metody były pracochłonne, a co za tym idzie – kosztowne. Analizy trwały bardzo długo, więc firmy otrzymywały raporty z półrocznym opóźnieniem. W tej chwili pojawiają się nowoczesne metody oparte na analizie zapotrzebowania i powszechnym dostępie do komunikatorów. Za pomocą aplikacji sprawdzane są potrzeby klientów zewnętrznych i wewnętrznych. Dzięki temu na bieżąco wiemy, które zadania są potrzebne i w jakim stopniu.

Firmy posiadają strategie biznesowe i wytyczają swoje cele. Czy menedżerowie i pracownicy nie są w stanie sami określić, które działania przynoszą zyski?

- Wbrew pozorom, intuicyjne ustalenie, które czynności są rentowne, jest bardzo trudne. Zazwyczaj pracownicy nie widzą relacji między wykonywanymi obowiązkami, a wynikiem firmy. Nie widzi ich też zarząd. Przykładowo, pracownik przygotowuje raport, bo został o to poproszony, ale nie wie, czy przekłada się to na zyski.

Materiał chroniony prawem autorskim - zasady przedruków określa regulamin.
PODOBAŁO SIĘ? PODZIEL SIĘ NA FACEBOOKU

Słowa kluczowe

Więcej

KOMENTARZE (2)

Do artykułu: Marnotrawstwo czasu pracy można eliminować, mówi Robert Reinfuss

Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin forum
  • beta 2018-11-09 15:42:38

    tyle że to nie tylko teoria. Dobre prktyki, kttóre mozna i warto wdrażać. Pytanie, czy mentalność polskich szefów na to pozwala...

  • Waldek 2018-11-09 09:08:25

    Teoria i mądrości za biurka są inne niż praktyka.

Nie przegap żadnej nowości!

Subskrybuj newsletter PulsHR.pl Zamawiając newsletter akceptujsz Politykę prywatności portalu


REKLAMA

Drogi Użytkowniku!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych możemy przetwarzać Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane dodatkowo jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do odwołania zgody oraz prawo sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl. Wycofanie zgody nie wpływa na zgodność z prawem przetwarzania dokonanego przed jej wycofaniem.

W dowolnym czasie możesz określić warunki przechowywania i dostępu do plików cookies w ustawieniach przeglądarki internetowej.

Jeśli zgadzasz się na wykorzystanie technologii plików cookies wystarczy kliknąć poniższy przycisk „Przejdź do serwisu”.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.