PARTNERZY PORTALU partner portalu partner portalu partner portalu partner portalu

Marketingowiec lubi swoją pracę, ale...

Jak wynika z badania przeprowadzone przez agencję Wavemaker, osoby pracujące w marketingu oceniają swoją pracę jako ciekawą, jednak często kłóci się ona z ich wewnętrznymi przekonaniami.

  • Karolina Markowska
    km
  • 5 lis 2020 19:44
Marketingowiec lubi swoją pracę, ale...
Osoby pracujące w marketingu oceniają swoją pracę jako ciekawą (fot. Pixabay)
REKLAMA

Ponad 90 proc. marketingowców ocenia swoja pracę jako ciekawą, ponad 80 proc. uważa, że przekłada się ona na wyniki finansowe firmy, dla ponad 70 proc. jest to praca przyjemna. Takie są wyniki badania przeprowadzonego przez agencję Wavmeker.

Są niestety też mniej pozytywne wyniki badań, co zdaniem ich autorów świadczyć może o kryzysie wiary w marketing.

– Jeśli poczucie sensu, poczucie pozytywnego wpływu oraz zgodę z przekonaniami potraktować jako składowe wiary w to, co się robi, mamy podstawy, by mówić o kryzysie wiary w marketing wśród marketingowców – uważa Maciej Kawka, szef strategii w Wavemaker i autor omawianego badania.

Blisko 30 proc. pracowników twierdzi, że często ich praca kłóci się z ich sumieniem lub przekonaniami (średnia dla innych branż wynosi 14 proc.).

Niespełna co piąty pracownik marketingu ma z kolei poczucie, że jego praca ma pozytywny wpływ na życie innych ludzi (średnia dla innych branż – 43 proc.).

Badanie Wavemaker
Badanie Wavemaker

Jak podkreśla Maciej Kawka, na taki stan rzeczy wpływa kilka czynników. 

– Mówi się dziś wiele choćby o sposobie pozyskiwania i wykorzystania danych w marketingu, cyfrowym poprawianiu zdjęć kobiet, straszeniu konsumentów w reklamach. To wszystko powoduje, że pracownicy branży, a w szczególności - jak pokazało badanie – zatrudnieni w agencjach kreatywnych, nabierają wątpliwości co do sensu swoich poczynań zawodowych - podkreśla Kawka.

Czy na taki stan rzecz jest lekarstwo?

- Na omawiane bolączki nie ma jednego lekarstwa. Ale wydaje się, że na samopoczucie branży pozytywnie wpłynęłoby większe skupienie na ocenie efektów działań, motywowanie do udzielenia konstruktywnej oceny pracy – np. w przetargach czy ograniczenie branżowej nowomowy – mówi dodaje.

Wavemaker zapytało także pracowników branży marketingowej o wpływ pandemii na postrzeganie swojej pracy. Wypalenie zawodowe w skutek pandemii odczuwa ponad 30 proc.pracowników, wyniki jednak są zbieżne z odpowiedziami pracowników z innych branż. Widoczny jest jednak rozdźwięk pomiędzy sytuacją kobiet i mężczyzn. 43 proc. spośród zatrudnionych w marketingu pań (względem 27 proc. mężczyzn) czuje się w związku z pandemią mocniej wypalone zawodowo. Tylko co dziesiąta kobieta (wobec 22 proc. mężczyzn) odczuwa obecnie większą satysfakcję z pracy niż przed wybuchem pandemii.

Materiał chroniony prawem autorskim - zasady przedruków określa regulamin.
PODOBAŁO SIĘ? PODZIEL SIĘ NA FACEBOOKU

Słowa kluczowe

Więcej

KOMENTARZE (0)

Do artykułu: Marketingowiec lubi swoją pracę, ale...

Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin forum

Redakcja poleca

Nie przegap żadnej nowości!

Subskrybuj newsletter PulsHR.pl Zamawiając newsletter akceptujsz Politykę prywatności portalu


REKLAMA

Drogi Użytkowniku!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych możemy przetwarzać Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. O celach tego przetwarzania zostaniesz odrębnie poinformowany w celu uzyskania na to Twojej zgody. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane dodatkowo jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.