PARTNER PORTALU partner portalu

Marketingowcy muszą naszykować się na nowe. Ich praca przechodzi ewolucję

Pracownicy i dyrektorzy działów marketingu muszą zweryfikować swoje podejście do pracy. Przyczyną jest trwająca w przedsiębiorstwach transformacja cyfrowa.
REKLAMA


Puls HR Puls HR

Marketingowcy muszą naszykować się na nowe. Ich praca przechodzi ewolucję

  • Jak pokazały wyniki polskiego badania "CMO Survey" przeprowadzonego przez firmę doradczą Deloitte, pracownicy działów marketingu swoją pracę widzą w nieco "przestarzały" sposób.
  • Najwięcej z nich mówi, że polega ona na komunikacji i tworzeniu treści — za pośrednictwem mediów cyfrowych, mediów społecznościowych, mediów tradycyjnych.
  • Kluczowy problem? Rekrutacja pracowników. Aż 84 proc. ankietowanych wskazało, że ma braki kadrowe.

Komunikacja i tworzenie treści — za pośrednictwem mediów cyfrowych, mediów społecznościowych, mediów tradycyjnych - zajmują pierwsze pozycje na liście zawodowych obowiązków dla marketerów. Jedynie 49 proc. CMO wymieniło analitykę marketingową jako ważny element swojej pracy, a jeszcze mniej, bo tylko 34 proc. – badania marketingowe.

- Ta zaskakująca obserwacja potwierdza, że przy kształtowaniu pozycji marki polscy liderzy polegają raczej na strategii opartej na treści (content strategy) niż na wykorzystaniu danych na temat oczekiwań klientów pozyskanych za pomocą analiz i badań marketingowych - mówi Michał Pieprzny, partner i lider sektora dóbr konsumenckich w Deloitte. Jak dodaje, tylko co dziesiąty badany zajmuje się zarówno pozycjonowaniem marki, jak i badaniami marketingowymi oraz analityką.

Czytaj więcej: Zarobki w FMCG. Tyle zarabia dyrektor ds. sprzedaży, ile dyrektor ds. marketingu, a ile przedstawiciel handlowy

- Tymczasem są to obszary kluczowe do należytego zrozumienia klientów, rynku i konkurencji. Aż 56 proc. ankietowanych wskazało jako przyczynę nie wykorzystywania analityki Big Data w działaniach marketingowych brak odpowiednich procesów lub narzędzi, 41 proc. ograniczoną dostępność wykwalifikowanych pracowników. Z kolei 23 proc. podkreślało , że analityka oparta o Big Data nie ma dla nich znaczenia w procesie decyzyjnym, a 13 proc. respondentów przyznało, że nie posiada wiedzy na temat analityki danych typu Big Data - wylicza dalej Pieprzny.

Co z automatyzacją?

CZYTAJ DALEJ »
Podobał się artykuł? Podziel się!

REKLAMA

Nie ma jeszcze komentarzy. Kliknij aby dodać komentarz.

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.