PARTNER PORTALU partner portalu

Marketingowcy jak lekarze. Muszą się uczyć przez całe życie

Uber, McDonald’s, Johnson & Johnson zlikwidowali stanowiska dyrektorów marketingu. Czy w ich ślad pójdą inne firmy?
REKLAMA


Puls HR Puls HR

Marketingowcy jak lekarze. Muszą się uczyć przez całe życie

  • Firmy nie będą zwalniać masowo dyrektorów marketingu - zdaniem Doroty Natalii Haller z Huawei, każdy zespół potrzebuje lidera, niezależnie od branży.
  • Jak zaznacza Haller, trendem można nazwać skłonność firm do restrukturyzacji w obszarze marketingu na szczeblu globalnym.
  • Kolejna widoczna zmiana to tworzenie zespołów designerskich w firmach i rezygnacja z usług zewnętrznych studiów lub agencji reklamowych.

Jak podkreśla Dorota Natalia Haller, dyrektor marketingu, komunikacji i digitalu w polskim oddziale Huawei, decyzja wspomnianych marek dotyczy stanowisk globalnych, a nie lokalnych, dlatego też jej zdaniem nie jest to trend, ale objaw lepszego zrozumienia marketingowych realiów. Marketing to element biznesu, który jest bardzo blisko rynku, lokalnych konsumentów osadzonych w ich otoczeniu, kulturze, tradycji, wartościach, przyzwyczajeniach.

- Pozycjonowanie marketingowe, tworzenie kampanii opiera się na zrozumieniu konsumentów. Konsument globalny nie istnieje, choć istnieją globalne marki takie jak Huawei. Konsument polski jest inny niż konsument austriacki, nie mówiąc o konsumencie na przykład z Australii. Globalni dyrektorzy marketingu są być może zbyt oderwani od lokalnego biznesu i lokalnych konsumentów. A marketing zawsze polega na tym, by odpowiedzieć na potrzebny klientów lub takie potrzeby wykreować. Jedną z ról dyrektora marketingu jest tworzenie lokalnej strategii spójnej z globalnym pozycjonowaniem marki - wyjaśnia Haller.

- Przypuszczam, że decyzje wymienionych powyżej firm spowodowane były z jednej strony dystansem (geograficznym oraz czasowym), z drugiej swoistym archaizmem takiej roli w organizacji. Dzisiejszy marketing żyje chwilą, jest niemalże „na żywo” tu i teraz. Skomplikowane raportowanie i wyciąganie wniosków odroczonych w czasie i miejscu mija się z celem, gdyż ewentualne strategie oparte na ich wynikach będą wdrażane za późno - dodaje.

Czytaj więcej: Koncerny likwidują stanowiska dyrektorskie. Marketingowcy powinni się martwić o pracę?

CZYTAJ DALEJ »
Podobał się artykuł? Podziel się!

REKLAMA

Nie ma jeszcze komentarzy. Kliknij aby dodać komentarz.

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.