PARTNERZY PORTALU partner portalu partner portalu partner portalu partner portalu

Marka osobista rekrutera - skuteczne narzędzie marketingu

Wielu polskich rekruterów nie wykorzystuje świadomie personal brandingu do podniesienia swojej skuteczności zawodowej. Tymczasem w Dolinie Krzemowej czy w krajach Europy Zachodniej wizerunek osobisty jest uznawany za ważny składnik sukcesu w przciąganiu zarówno kandydatów jak i nowych klientów.

  • Autor:JP
  • 20 paź 2015 20:33
Marka osobista rekrutera - skuteczne narzędzie marketingu
Świadome podejście do marki osobistej może przyczynić się do podniesienia prestiżu zawodu. /Fot. Pixabay
REKLAMA

Jednym z ważniejszych, a wciąż zaniedbywanych na polskim rynku obszarów branży rekrutacyjnej jest zagadnienie personal brandingu, czyli pracy nad marką osobistą rekrutera. Pojęcie marki rekrutera jest niczym innym jak wizerunkiem osoby pracującej w branży zatrudnienia i HR.

Wiarygodna marka przekłada się na wizerunek naszych klientów, ponieważ w oczach potencjalnych pracowników pośrednik zatrudnienia jest ambasadorem klienta. O ile pracodawcy i agencje zatrudnienia świadomie i kreatywnie podchodzą do zagadnienia employer brandingu, często zapominają o wizerunku samego rekrutera.

Prestiż zawodu

Markę osobistą można również traktować i wykorzystywać jako narzędzie marketingowe. Jest ona ściśle powiązana z wizerunkiem firmy. A mianowicie im bardziej odpowiada oczekiwaniom klientów, tym skuteczniej może przełożyć się na ich pozyskanie.

Ostatecznie świadome podejście do marki osobistej może przyczynić się do podniesienia prestiżu zawodu. Przyciągając do zawodu utalentowanych i ambitnych pracowników, rekruter wpływa na rozwój branży oraz podniesienie poziomu kompetencji zawodowych na rynku.

- Marka rekrutera jest młodym pojęciem na polskim rynku zatrudnienia. Mówi się o tym od niedawna, choć dostrzegam rosnącą świadomość potrzeby budowania wizerunku pracowników w naszych agencjach zatrudnienia – mówi Jarosław Adamkiewicz, prezes Stowarzyszenia Agencji Zatrudnienia.

Zaistnieć w mediach

Jak zatem budować markę rekrutera? Przede wszystkim świadomie i stopniowo. Personal branding w tej branży, tak samo jak i w każdej innej, jest procesem długofalowym. Już sama świadomość wpływu wizerunku osobistego na praktykowany zawód daje przewagę.

Istotne są zarówno kompetencje, doświadczenie i profesjonalizm oraz komunikacja w relacjach z różnymi grupami odbiorców (pracodawcami, kandydatami, kolegami z branży, mediami, kontrahentami) jak i budowanie marki osobistej w mediach.

Czytaj też: Social media pozwalają budować własną markę. Trzeba jednak mądrze wykorzystać ich potencjał

W tym przypadku kluczowe są właściwie utworzone i rozwijane profile w zawodowych mediach społecznościowych. Istotne są także tradycyjne media branżowe i biznesowe, gdzie możemy występować w roli ekspertów w swojej dziedzinie.

Kolejnym narzędziem może być przyłączenie się do rozpoznawalnej organizacji branżowej, z wartościami której się identyfikujemy. Pozwoli to na potwierdzenie naszej reputacji zawodowej jako pracownika, który zobowiązał się do przestrzegania określonych zasad oraz światowych standardów w branży.

 

PODOBAŁO SIĘ? PODZIEL SIĘ NA FACEBOOKU

KOMENTARZE (0)

Do artykułu: Marka osobista rekrutera - skuteczne narzędzie marketingu

Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin forum

Redakcja poleca

Nie przegap żadnej nowości!

Subskrybuj newsletter PulsHR.pl Zamawiając newsletter akceptujsz Politykę prywatności portalu


REKLAMA

Drogi Użytkowniku!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych możemy przetwarzać Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. O celach tego przetwarzania zostaniesz odrębnie poinformowany w celu uzyskania na to Twojej zgody. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane dodatkowo jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.