PARTNERZY PORTALU partner portalu partner portalu partner portalu

Malwersacje i czerpanie korzyści. Prokuratura bada sprawę byłej szefowej publicznej stacji rbb

  • Autor: PAP/AKC
  • 10 sie 2022 15:04

Szefowa publicznej stacji rbb Patricia Schlesinger, która podała się do dymisji, jest teraz sprawdzana przez prokuraturę w Berlinie. Według prokuratury istnieje wstępne podejrzenie malwersacji i czerpania korzyści przez Schlesinger i jej męża Gerharda Spoerla. W wyniku sprawy Schlesinger "cały system publicznego nadawania jest pod ostrzałem krytyki" - zauważa dziennik "Bild".

Malwersacje i czerpanie korzyści. Prokuratura bada sprawę byłej szefowej publicznej stacji rbb
Zarzuty wyszły na jaw dzięki publikacjom w różnych mediach (fot. Wikipedia/Coenen/CC BY-SA 3.0)
REKLAMA

Już w lipcu grupa parlamentarna AfD w Brandenburgii złożyła doniesienie na Schlesinger, ale wówczas prokuratura nie wszczęła śledztwa. Teraz jednak pojawiły się nowe publikacje - powiedział rzecznik prokuratury.

Zarzuty wyszły na jaw dzięki publikacjom w różnych mediach - pisze portal "tagesschau". Począwszy od budzących wątpliwości umów o doradztwo przy projekcie budowlanym rbb, który w międzyczasie został wstrzymany, poprzez podwyżkę pensji dla Schlesinger do ponad 300 000 euro rocznie, aż po system dodatkowych premii. Do tego dochodzą zarzuty o kolacje na koszt rbb w jej prywatnym mieszkaniu i drogi samochód służbowy, na który był podobno bardzo duży rabat.

Interesują Cię biura, biurowce, powierzchnie coworkingowe i biura serwisowane? Zobacz oferty na PropertyStock.pl

Schlesinger zrezygnowała w niedzielę z kierowania rbb. Wcześniej zrezygnowała też z funkcji przewodniczącej ARD. Zaprzeczyła zarzutom.

W wyniku sprawy Schlesinger "cały system publicznego nadawania jest pod ostrzałem krytyki" - zauważa dziennik "Bild". Znani niemieccy profesorowie prawa krytykują "rosnącą nierównowagę polityczną w relacjach nadawców ARD".

Czytaj też: Pierwsze zarzuty dla trzech influencerów z branży fitness i ich reklamodawcy

Cytowany przez gazetę lipski specjalista od prawa mediów prof. Christoph Degenhart powiedział: "Często dostrzegam pewną polityczną jednostronność w przedstawianiu procesów politycznych".

Zdaniem Degenharta "nadawcy w sposób niezróżnicowany przyjmują linie rządowe. ARD i ZDF odgrywają coraz większą rolę jako forum aklamacji polityki".

Profesor Christoph Groepl, profesor prawa konstytucyjnego na Uniwersytecie w Saarbruecken, jest zaniepokojony rozwojem nadawców publicznych. Mówi "Bildowi", że "dziennikarze ARD robią karierę z pomocą wpływowych polityków. Nie tyle chcą relacjonować, co tłumaczyć politykę rządu i edukować swoich widzów w zakresie +postaw+ i +wartości+".

rbb, czyli Rundfunk Berlin-Brandenburg jest niemieckim nadawcą radiowo-telewizyjnym, działającym w landach Berlin oraz Brandenburgia. Wchodzi w skład ARD, skupiającej największych regionalnych nadawców publicznych w Niemczech.

PODOBAŁO SIĘ? PODZIEL SIĘ NA FACEBOOKU

KOMENTARZE (0)

Do artykułu: Malwersacje i czerpanie korzyści. Prokuratura bada sprawę byłej szefowej publicznej stacji rbb

Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin forum
REKLAMA
  • PARTNER SERWISU partner portalu

Nie przegap żadnej nowości!

Subskrybuj newsletter PulsHR.pl Zamawiając newsletter akceptujsz Politykę prywatności portalu


REKLAMA