PARTNERZY PORTALU partner portalu partner portalu partner portalu partner portalu

Magia benefitów nie zadziała. Menedżerowie nie mogą udawać, że ten temat nie istnieje

  • jk
  • 28 lip 2022 20:00

Menedżerowie w ostatnich dwóch latach mają wiele wyzwań, a wiele wskazuje na to, że w najbliższej przyszłości nie będzie ich mniej. Rekordowa inflacja coraz częściej używana jest przez pracowników jako argument za przyznaniem im podwyżki. Jak menedżerowie i HR powinni sobie poradzić z tym wyzwaniem?

Magia benefitów nie zadziała. Menedżerowie nie mogą udawać, że ten temat nie istnieje
Kadra menedżerska wskutek globalnych perturbacji ma w ostatnich latach znacznie więcej zadań (Fot. Toa Heftiba/Unsplash)
REKLAMA
  • Rosnące koszty życia i dobra sytuacja na rynku pracownika - choć tu trzeba mieć na uwadze, że w różnych sektorach wygląda to różnie, a widmo osłabienia gospodarczego jest realne - rodzą naturalne oczekiwania dotyczące wzrostu wynagrodzeń.
  • Także silny popyt na osoby wykształcone, o wysokich kwalifikacjach, inżynierów, programistów i jednocześnie trudna ich zastępowalność tworzą warunki sprzyjające podnoszeniu płac.
  • Co może zrobić zarząd i menedżerowie? Zdaniem ekspertów, przede wszystkim muszą o tym rozmawiać, a nie udawać, że nie ma tematu.

Kadra menedżerska wskutek globalnych perturbacji ma w ostatnich latach znacznie więcej zadań.

- Rzeczywiste kompetencje menedżerów weryfikują dzisiaj nie dyplomy, którymi mogą się pochwalić, a realne wyzwania, z którymi się mierzą. Gdy koniunktura sprzyja i nie ma większych problemów na rynku, zarządzanie jest łatwiejsze, można się bardziej opierać na schematach, standardach. Obecnie mamy jednak poligon, żeby nie powiedzieć „pole minowe”, turbulentne czasy, w których umiejętności podlegają faktycznemu sprawdzeniu - mówi Lucjan Śledź, ekspert zarządzania strategicznego i finansowego z Gdańskiej Fundacji Kształcenie Menedżerów.

Interesują Cię biura, biurowce, powierzchnie coworkingowe i biura serwisowane? Zobacz oferty na PropertyStock.pl

Podejmowanie decyzji, zarządzanie firmą, zespołami w warunkach dużej i dynamicznej zmienności rynku wymaga nie tylko fachowej wiedzy i doświadczenia, ale też szeregu kompetencji miękkich. Trzeba umieć pozyskiwać i weryfikować informacje, sprawnie oceniać sytuację nie tylko przez pryzmat firmy, ale całego ekosystemu biznesowego i funkcjonujących w nim zależności, zarówno w krótkiej, jak i długiej perspektywie.

Jeszcze większego niż dotychczas znaczenia nabiera efektywność zarządzania zespołem, komunikacji, motywowania, zarządzania zmianą czy rozwiązywania konfliktów.

Czytaj też: Oto jak skutecznie poprosić o podwyżkę. Żaden szef nie odmówi

Materiał chroniony prawem autorskim - zasady przedruków określa regulamin.
PODOBAŁO SIĘ? PODZIEL SIĘ NA FACEBOOKU

KOMENTARZE (0)

Do artykułu: Magia benefitów nie zadziała. Menedżerowie nie mogą udawać, że ten temat nie istnieje

Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin forum
REKLAMA
  • PARTNER SERWISU partner portalu

Nie przegap żadnej nowości!

Subskrybuj newsletter PulsHR.pl Zamawiając newsletter akceptujsz Politykę prywatności portalu


REKLAMA