PARTNERZY PORTALU partner portalu partner portalu partner portalu

Pracują 6 godzin, a pensje są jak za 8. Efekty zaskakują

Rozmawiamy z Łukaszem Szymulą, country managerem Poland & CEE w Tradedoublerze. Firma przeszła na krótszy czas pracy bez zmniejszenia wynagrodzenia. - 6-godzinny czas pracy to nieustanny proces, zmiana, szukanie najlepszych rozwiązań. Ale przede wszystkim to proces, którym powinni zarządzać sami pracownicy. Cała wiedza, jak zespół ma pracować efektywniej (mniej, ale przy tych samych wynikach), jest zgromadzona w zespole - mówi nasz rozmówca.

Pracują 6 godzin, a pensje są jak za 8. Efekty zaskakują
Łukasz Szymula, country manager Poland & CEE w Tradedoubler (Fot. mat. pras.)
REKLAMA
  • Idea pomysłu polegała na codziennym zwiększeniu czasu prywatnego, a także na dbaniu o codzienne uzupełnianie energii dobowej pracowników.
  • Główne założenie projektu było oczywiste dla mnie – nie zmniejszamy wynagrodzenia. Wszystkie benefity, które pracownicy mieli, zostały utrzymane - podkreśla Łukasz Szymula.
  • Pod koniec listopada 2020 roku realizowaliśmy coroczne badania zaangażowania pracowników IC Potential. Wyniki są niezwykłe – daleko (in plus) odbiegające od średnich wyników europejskich i globalnych - dodaje.

Zdecydował się pan skrócić czas pracy w polskim oddziale Tradedoubler (sieci marketingu afiliacyjnego w Polsce i CEE). Zamiast ośmiu godzin pracujecie sześć. Skąd taka decyzja?

Łukasz Szymula, country manager Poland & CEE w Tradedoubler: - Od kilku lat wdrażamy w naszym zespole program Zaangażowanie 3.0. Jest to szereg działań, inicjatyw i rozwiązań, mających na celu świadome kształtowanie i budowanie naszego zaangażowania. Z uwagi na fakt, że większość naszych działań realizujemy w modelu evidence based (jako część naszej kultury performance marketingu) miałem dostęp do wielu danych pokazujących, jak rozwija się poziom motywacji i zaangażowania. Mogłem również stwierdzić, że zarządzam wspaniałym zespołem, wysokiej klasy ekspertów o bardzo wysokim zaangażowaniu. Dało mi to perspektywę i rozumienie, że z takim zespołem możemy wdrażać innowacyjne rozwiązania i pomysły.

W pewnym momencie projektu Zaangażowanie 3.0 zacząłem badać i sprawdzać, jakie rzeczywiste potrzeby mają pracownicy i jakich benefitów potrzebują. Wspierając się różnymi dostępnymi badaniami oraz realizując własne zauważyłem, że jest jeden zawsze w czołówce – potrzeba więcej wolnego czasu. Uznałem, że jako zespół i organizacja jesteśmy gotowi do tak dużej zmiany, jaką jest skrócenie czasu pracy do 6 godzin dziennie.

Dlaczego wybrał pan taki model? Co sprawiło, że wdrożył pan 6-godzinny dzień pracy, a nie przykładowo 4-dniowy tydzień pracy?

- Było kilka głównych argumentów przemawiających nad takim rozwiązaniem. Dzięki temu modelowi możemy zachować ciągłość pracy i świadczonych usług dla klientów. Możemy również zsynchronizować naszą pracę z pracą innych zespołów Tradedouble w innych krajach, z klientami, partnerami biznesowymi czy również ze sposobem funkcjonowania naszych rodzin, partnerów i znajomych.

Materiał chroniony prawem autorskim - zasady przedruków określa regulamin.
PODOBAŁO SIĘ? PODZIEL SIĘ NA FACEBOOKU

KOMENTARZE (0)

Do artykułu: Pracują 6 godzin, a pensje są jak za 8. Efekty zaskakują

Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin forum

Redakcja poleca

Nie przegap żadnej nowości!

Subskrybuj newsletter PulsHR.pl Zamawiając newsletter akceptujsz Politykę prywatności portalu


REKLAMA

Drogi Użytkowniku!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych możemy przetwarzać Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane dodatkowo jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do odwołania zgody oraz prawo sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl. Wycofanie zgody nie wpływa na zgodność z prawem przetwarzania dokonanego przed jej wycofaniem.

W dowolnym czasie możesz określić warunki przechowywania i dostępu do plików cookies w ustawieniach przeglądarki internetowej.

Jeśli zgadzasz się na wykorzystanie technologii plików cookies wystarczy kliknąć poniższy przycisk „Przejdź do serwisu”.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.