LPP zaczyna odczuwać skutki handlu w niedziele

Od trzeciego kwartału tego roku widzimy negatywny wpływ zakazu handlu w niedziele – mówił Przemysław Lutkiewicz, wiceprezes LPP ds. finansowych podczas konferencji podsumowującej wyniki za trzeci kwartał.
REKLAMA


Puls HR Puls HR

LPP zaczyna odczuwać skutki handlu w niedziele

- Dynamiczne wzrosty sprzedaży LfL w pierwszym półroczu tego roku spowodowały, że do tej pory nie odczuwaliśmy spadku sprzedaży z powodu niehandlowych niedziel. W pozostałe dni tygodnia, od poniedziałku do soboty, nasze kolekcje tak dobrze się sprzedawały, że pokrywały nawet z nadwyżką to, co osiągaliśmy w ubiegłym roku na pełnych tygodniach – mówił Przemysław Lutkiewicz.

- Dopiero od trzeciego kwartału zaczynamy tak naprawdę liczyć, jaki jest wpływ zakazu handlu niedzielnego na naszą sprzedaż. Możemy powiedzieć, że zgadzamy się z naszymi koleżankami i kolegami z branży handlowej, że ten wpływ jest i że jest on negatywny. Za to ruch przesuwa się mocno do Internetu - dodał.

Jego zdaniem, najsilniej odczują zakaz handlu firmy, które osiągają niskie dynamiki sprzedaży.

Zaznaczył, że w związku z zakazem handlu w niedziele LPP wykorzystuje elastyczny czas pracy swoich pracowników, aby zarządzać personelem. - Zatrudniamy sporo osób, które pracują na część etatu i regulujemy ich pracę tzw. roboczogodzinami. Jeśli jest mniej pracy to nasz personel ma mniej godzin do przepracowania, a jeśli są spiętrzenia, to godzin jest więcej – tłumaczył.

Więcej przeczytasz na Dlahandlu.pl

Podobał się artykuł? Podziel się!

REKLAMA

4 komentarzy. Kliknij aby dodać komentarz.

asiek 2018-11-23 13:10:18

Myślę, że młodzi ludzie, którzy pracują w takim Reserved i mogą jedynie pracować w weekendy, żeby dorobić sobie na studiach nie są zadowoleni z zakazu handlu. Tracą na tym właściciele, a także pracownicy. Powinno to być lepiej rozwiązane, bo nie każdy ma problem z tym, żeby pracować w niedziele.

filantrop 2018-11-21 11:57:19

Zakaz zakazem, ale same wyniki firmy LPP w ostatnim czasie robią piorunujące wrażenie.

Marta 2018-11-21 11:30:16

Do ich sklepów i tak klienci przyjdą w inny dzień, tam zawsze jest masa ludzi.

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.