PARTNERZY PORTALU partner portalu partner portalu partner portalu partner portalu

LPP dołączyło do Stowarzyszenia Firm Rodzinnych

Marek Piechocki, prezes firmy LPP, dołączył do grona członków zwyczajnych stowarzyszenia FBN Poland zrzeszającego prężnie rozwijające się firmy rodzinne. Ideą nadrzędną tej organizacji jest budowanie ducha przedsiębiorczości i wspieranie biznesmenów, którzy rozwijają swoje firmy z myślą o kolejnych pokoleniach przy zachowaniu etyki i wartości rodzinnych.

  • Autor:aw
  • 11 gru 2017 21:56
LPP dołączyło do Stowarzyszenia Firm Rodzinnych
Prezes zarządu LPP Marek Piechocki odbierając nagrodę "Giełdowa spółka roku 2012" (fot. arch.msp.gov.pl/ Tomasz Raś)
REKLAMA

Zwykle firmy rodzinne postrzegane są na świecie jako najsilniejsze ogniwa gospodarki, które zapewniają rozwój i trwałość przez pokolenia. Na te wartości stawia szefostwo gdańskiej firmy LPP z branży odzieżowej.

- Myślimy o LPP jako o firmie rodzinnej, bo chcę, by moje dzieci w przyszłości wsparły mnie w jej rozwoju. Jeden z moich synów nabiera doświadczenia w Reserved, drugi zasiada w Radzie Nadzorczej. Firmę tworzyliśmy od zera z Jerzym Lubiańcem, kolegą z czasów studenckich i w takiej formule rozwijamy ją po dziś dzień. Nasz sukces jest możliwy dzięki rodzimemu kapitałowi i naszej determinacji, do pozostania w niej udziałowcami większościowymi. Najważniejsze dla nas jest dobro firmy i pracujących w niej ludzi, a nie krótkoterminowe zyski – mówi Marek Piechocki, prezes LPP

Jak pokazuje doświadczenie, takie podejście do biznesu procentuje. Obecnie firma LPP jest jedną z 20 największych spółek akcyjnych notowanych na warszawskiej Giełdzie Papierów Wartościowych. Zatrudnia 25 tysięcy ludzi. Jej produkty obecne są w 20 krajach świata. Niedawno LPP wyróżnione zostało także w konkursie Międzynarodowy Czempion w kategorii „Eksporter – duże przedsiębiorstwo”.

Przystąpienie do Stowarzyszenia Firm Rodzinnych (FBN Poland), obok takich sztandarowych firm polskich jak: Solaris, Ochnik czy Yes Biżuteria, jest ukoronowaniem wysiłków i konsekwencji twórców LPP.

- Cieszę się, że nasz pomysł na biznes sprzed lat, dziś rozwinął się w sprawnie działającą firmę odzieżową z korzeniami w naszym kraju. Możemy tworzyć miejsca pracy dla wysoko wykwalifikowanych specjalistów, kreować ciekawe produkty, które znajdują swoich odbiorców na całym świecie. Robimy to dla siebie, ale i dla młodych ludzi, którzy zyskują doświadczenie w naszej firmie. Tym bardziej cieszę się, że przystąpiliśmy do stowarzyszenia FBN Poland, któremu bliska jest idea tworzenia biznesu z myślą o kolejnych pokoleniach - dodaje Marek Piechocki.

Prowadzenie rodzinnych biznesów wcale nie jest takie proste. Tym bardziej, że dzieci przedsiębiorców wcale nie garną się do przejmowania biznesu od rodziców.

Jak wynika z badania przedsiębiorczości studentów GUESSS, przeprowadzonego przez Instytut Biznesu Rodzinnego, tylko 8,1 proc. sukcesorów chce przejąć firmę od rodziców. Jednak firmy rodzinne, jak wskazują autorzy badania, można uznać za środowisko kształtowania się przedsiębiorczości młodych. Co trzeci sukcesor (33,7 proc.) inspirację biznesową zaczerpnął bowiem od rodziców.

PODOBAŁO SIĘ? PODZIEL SIĘ NA FACEBOOKU

Słowa kluczowe

Więcej

KOMENTARZE (0)

Do artykułu: LPP dołączyło do Stowarzyszenia Firm Rodzinnych

Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin forum

Redakcja poleca

Nie przegap żadnej nowości!

Subskrybuj newsletter PulsHR.pl Zamawiając newsletter akceptujsz Politykę prywatności portalu


REKLAMA

Drogi Użytkowniku!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych możemy przetwarzać Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. O celach tego przetwarzania zostaniesz odrębnie poinformowany w celu uzyskania na to Twojej zgody. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane dodatkowo jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.