Łódzkie. Samorząd czeka na firmy, które chcą podbić świat

Do 1 grudnia łódzkie firmy z sektora MŚP mogą zgłaszać chęć udziału w kluczowym etapie samorządowego programu ŁodzkieGO. - To szansa dla małych i średnich przedsiębiorstw na zdobycie nowych rynków zbytu - przekonuje Maciej Łaski, dyrektor departamentu promocji i współpracy zagranicznej Urzędu Marszałkowskiego Województwa Łódzkiego.
REKLAMA


Puls HR Puls HR

Łódzkie. Samorząd czeka na firmy, które chcą podbić świat

  • Projekt LODZKIE GO! jest skierowany do firm z sektora MŚP, zarejestrowanych w województwie łódzkim.
  • Firmy mają reprezentować jedną z sześciu branż strategicznych dla regionu. 
  • To nowoczesny przemysł włókienniczy i mody (w tym wzornictwo), zaawansowane materiały budowlane, medycyna, farmacja, kosmetyki, energetyka (w tym OZE), innowacyjne rolnictwo i przetwórstwo rolno-spożywcze oraz informatyka i telekomunikacja.

Obecnie do 1 grudnia, trwa nabór do kluczowego etapu projektu. W jego ramach zostanie dokonany wybór przedsiębiorstw z największym potencjałem pod kątem ekspansji międzynarodowej. To one zostaną objęte wsparciem w ramach projektu.

- Warto skorzystać z tej szansy. Projekt ma innowacyjny charakter, gdyż w określeniu rynków ekspansji, czy narzędzi wsparcia, biorą udział sami przedsiębiorcy. Działania w ramach projektu umożliwią firmom m.in. udział w tarach i misjach zagranicznych, spotkania B2B, prezentacje swoich produktów i usług oraz możliwość nawiązania współpracy z kluczowymi partnerami zagranicznymi - przekonuje Maciej Łaski, dyrektor departamentu promocji i współpracy zagranicznej Urzędu Marszałkowskiego Województwa Łódzkiego

fot.golodzkie.pl fot.golodzkie.pl

Do tej pory swój udział w programie zgłosiło ponad 100 przedsiębiorstw. Aż 30 proc. z nich dotyczy branży nowoczesnego przemysłu włókienniczego i mody. Bardzo dużo zgłoszeń przypada też na branże innowacyjne: rolnictwo i przetwórstwo rolno-spożywcze, informatykę i telekomunikację oraz zaawansowane materiały budowlane.

- Mniej zgłoszeń odnotowaliśmy z branży energetycznej, ale w tym wypadku trzeba uwzględnić jej specyfikę i możliwości eksportowe firm z tego sektora - precyzuje Artur Kowalczyk, dyrektor zarządzający firmy Bluehill, która wspólnie z firmą KOBOLD realizuje projekt na zlecenie Urzędu Marszałkowskiego Województwa Łódzkiego.

Czytaj więcej: W Polsce eksport generuje 1,6 mln miejsc pracy

W ramach pierwszego etapu projektu uczestnicy biorą udział w serii warsztatów poświęconych możliwościom ekspansji firm na poszczególne zagraniczne rynki zbytu. Przedsiębiorcy poznali rynki m.in. Chin i ASEAN (m.in. Tajlandii oraz Wietnamu), Skandynawii, obszaru WNP (m.in. Kazachstan i Ukraina), Bliskiego Wschodu (m.in. Iran i Izrael), Ameryki Północnej (USA, Kanada) oraz Europy Zachodniej.

- Już od jakiegoś czasu myślę o internacjonalizacji własnej marki, a także możliwości zaprezentowania jej poza Polską. Sama w ostatnich latach podjęłam w tej kwestii kilka działań. Teraz chciałabym to zrobić na większą skalę i ze wsparciem, którego sama nie jestem w stanie sobie zapewnić - tłumaczy chęć udziału w projekcie Zuzanna De La Fotta, właścicielka marki odzieżowej De La Fotta.

Podobał się artykuł? Podziel się!

REKLAMA

Nie ma jeszcze komentarzy. Kliknij aby dodać komentarz.

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.