PARTNERZY PORTALU partner portalu partner portalu partner portalu partner portalu partner portalu

Lockdown odsłonił słabe strony firm i pokazał, że zaufanie jest kluczowe

Okoliczności wywołały do tablicy menedżerów, ponieważ nie każdy jest przygotowany na zarządzanie zespołami rozproszonymi, nie każdy niestety zdał ten egzamin. W wielu organizacjach okazało się, że ludziom się nie ufa, a przejście na pracę zdalną obnażyło złe relacje panujące w zespołach i brak zaangażowania. Efekt „lockdownu" zweryfikował panujące w firmie relacje i kulturę, obnażył deklarowane zaufanie oraz zaangażowanie - mówi PulsHR.pl Paulina Mazur, konsultantka HR, propagatorka odpowiedzialnego employer brandingu.

Lockdown odsłonił słabe strony firm i pokazał, że zaufanie jest kluczowe
Nadmierna kontrola powoduje odwrotny skutek. Pracownik, zamiast skupić się na obowiązkach, szuka rozwiązań, jak walczyć z góry narzuconą kontrolą. (fot. judyback z Pixabay)
REKLAMA
  • Wraz z przestawieniem się na pracę zdalną, pracownicy działów HR zaczęli szukać narzędzi, które pomogłyby firmom w kontrolowaniu jak pracownicy wykonują obowiązki z domu. 
  • Zapewne nie spodziewali się usłyszeć, że dużą rolę w tej kwestii odgrywa... zaufanie do pracownika.
  • Nadmierna kontrola powoduje odwrotny skutek. Pracownik, zamiast skupić się na obowiązkach, szuka rozwiązań, jak walczyć z góry narzuconą kontrolą - podkreśla Anna Olejarski z K&K Selekt Centrum Doradztwa Personalnego.

W czasie pandemii w mediach społecznościowych królował wymowny mem. Przy komputerze siedzi ubrany po domowemu mężczyzna. Za nim cztery tajemnicze, zakapturzone postaci na koniach. To "drzemka", "przekąska", "social media" oraz "małe sprzątanie", czyli czterej jeźdźcy prokrastynacji.

Grafikę, która zawiera tylko część pokus (bardziej doświadczeni praktycy pracy zdalnej zapewne dopiszą do tej listy jeszcze spacer z psem, serialne na Netlfiksie czy HBO GO, szybkie wyjście do sklepu po coś słodkiego - jak już skończą się przekąski w domu), z jakimi w ostatnich tygodniach mierzyły się całe rzesze pracowników zmuszonych do przejścia na home office, udostępnił na swoim profilu Wydział Dziennikarstwa, Informacji i Bibliologii Uniwersytetu Warszawskiego. Opatrzył ją jakże trafnym opisem: "Czterech jeźdźców prokrastynacji - w kwarantannie groźniejsi niż kiedykolwiek wcześniej".

Jak wynika z danych GUS, dla wielu pracowników był to pierwszy kontakt z pracą zdalną w życiu. W pierwszym kwartale 2020 roku do poziomu 6,4 proc. wzrósł odsetek osób, które wykonywały swoją pracę z domu. Rok wcześniej było to 4,8 proc. Przy czym o prawdziwym "wystrzale" tej formy aktywności zawodowej możemy mówić w dwóch ostatnich tygodniach marca. Wtedy wskaźnik poszybował w górę i wyniósł 14,2 proc. Wśród tych osób aż 71,8 proc. wskazało sytuację związaną z koronawirusem jako bezpośredni powód pracy z domu.

Materiał chroniony prawem autorskim - zasady przedruków określa regulamin.
PODOBAŁO SIĘ? PODZIEL SIĘ NA FACEBOOKU

KOMENTARZE (0)

Do artykułu: Lockdown odsłonił słabe strony firm i pokazał, że zaufanie jest kluczowe

Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin forum

Redakcja poleca

Nie przegap żadnej nowości!

Subskrybuj newsletter PulsHR.pl Zamawiając newsletter akceptujsz Politykę prywatności portalu


REKLAMA

Drogi Użytkowniku!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych możemy przetwarzać Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. O celach tego przetwarzania zostaniesz odrębnie poinformowany w celu uzyskania na to Twojej zgody. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane dodatkowo jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.