PARTNER PORTALU partner portalu

LinkedIn i Twitter im nie straszny, czyli polscy prezesi w mediach społecznościowych

Polska jest wschodzącą gwiazdą pod względem aktywności dyrektorów generalnych w mediach społecznościowych takich jak Twitter i LinkedIn - wynika z najnowszego badania On Board Think Kong ECCO Network.
REKLAMA


Puls HR Puls HR

LinkedIn i Twitter im nie straszny, czyli polscy prezesi w mediach społecznościowych

  • Z roku na rok rośnie liczba CEO aktywnie prowadzących swoje profile na Twitterze i Linkedinie.
  • Obecność na tych platformach jest częścią zarządzania reputacją firmy oraz skutecznego budowania relacji z interesariuszami.
  • Jednak nie każdy prezes w równym stopniu angażuje się w prowadzenie własnych profili społecznościowych.

Polska znalazła się na 5. miejscu w zestawieniu, razem z USA i Szwajcarią. Swoją aktywność na LinkedInie zaznacza 60 proc. polskich CEO, natomiast na Twitterze zaledwie 20 proc. To nieznacznie więcej w porównaniu z ogólną, globalną liczbą, która wynosi 58 proc. w przypadku LinkedIna i 17 proc. - Twittera.

Fot. LinkedIn Fot. LinkedIn

Czytaj też: Przemysław Gdański zdradza, jak być skutecznym w mediach społecznościowych

Najwięcej obserwujących w Polsce mają Daniel Obajtek (CEO PKN Orlen) – ponad 9 tys. na Twitterze i Michał Krupiński (CEO Pekao) – ponad 5 tys. na LinkedInie.

Fot. Twitter Fot. Twitter

Najlepsi z najlepszych

Najbardziej aktywni w mediach społecznościowych są dyrektorzy generalni we Francji (60 proc. obecności wśród badanych), a prawdopodobieństwo, że pojawią się na LinkedIn i Twitterze jest o 20 proc. wyższe niż wśród szefów z Polski (40 proc. obecności badanych).

Dania plasuje się na drugim miejscu (23 z 40 czołowych biznesmenów jest obecnych w co najmniej jednym medium), podczas gdy Australia i Holandia zajmują trzecie miejsce – mają 19 prezesów na LinkedIn lub Twitterze - wynika z najnowszego badania On Board Think Kong ECCO Network.

Social media to niewykorzystany potencjał

Korzyści z obecności menedżera w mediach społecznościowych jest wiele. Jedną z nich jest budowanie marki osobistej.

- Menedżer będąc aktywny w social media, ma możliwość budowania swojej pozycji i autorytetu jako eksperta w branży, co nie tylko może mu pomóc w aktualnym miejscu pracy, ale także poszerzyć możliwości rozwoju kariery w przyszłości. Z doświadczenia wiem, że osoby aktywne w social media mają dużo większą szansę na otrzymanie atrakcyjnej oferty pracy, niż miałoby to miejsce, gdyby nie byli aktywni w mediach społecznościowych – wyjaśnia Adrian Juchimiuk, employer branding director & partner w MJCC.

CZYTAJ DALEJ »
Podobał się artykuł? Podziel się!

REKLAMA

Nie ma jeszcze komentarzy. Kliknij aby dodać komentarz.

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.